stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 472072
  • 01 اسفند 1402 - 13:38
0

آغاز صادرات هوایی محصولات کشاورزی از طریق فرودگاه دزفول تا پایان سال ۱۴۰۲

آغاز صادرات هوایی محصولات کشاورزی از طریق فرودگاه دزفول تا پایان سال ۱۴۰۲
خوزستان - معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: صادرات هوایی محصولات کشاورزی به ویژه گل و گیاه از طریق فرودگاه دزفول تا پایان امسال آغاز می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

غلامرضا محمدی پور معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان اظهار داشت: با پیگیری به عمل آمده در ماه‌های اخیر، سه اقدام مهم در راستای توسعه صادرات در استان خوزستان انجام شد که یکی از آنها اخذ مجوز صادرات و واردات از طریق فرودگاه دزفول برای صادرات انواع گل و گیاه است.

این مقام مسئول به حجم بالای تولید گل و گیاه در دزفول و صادراتی که انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود ۲۴ میلیون دلار صادرات از دزفول به کشور روسیه انجام شده که رقم بالایی است.

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان اظهار کرد: موضوع به فرمانداری و فعالان اقتصادی ابلاغ شده و قول می‌دهیم تا پایان سال صادرات هوایی محصولات از طریق فرودگاه دزفول آغاز شود.

محمدی‌پور به ارزش افزوده بالای گل و گیاه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر انواع محصولات مانند کلم، گل‌کلم، فلفل دلمه‌ای به صورت زمینی صادر می‌شوند اما صادرات هوایی نیازمند فراهم شدن امکانات است و فعالان اقتصادی به تفاهم‌نامه اولیه برسند.

مرز هوایی دزفول مستعدترین مسیر صادراتی محصولات کشاورزی به اوراسیا است

این مقام مسئول با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه صادرات گفت: تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی برای بندر شادگان اخذ شد که قدم بزرگی است تا بندر شادگان نیز جزو بنادر تجاری محسوب شود.

محمدی‌پور تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرمشهر نیز دفتر امور کارنه‌تیر صادرات را ایجاد کرد که این دفتر برای صادرات کالا به شکل زمینی، دریایی و بدون اینکه در مقاصد بین کشورها بازرسی و ارزیابی مجدد صورت گیرد فعال شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این دفتر حجم صادرات را افزایش خواهد داد گفت: دفتر کارنه تیر ۷۴ کشور دنیا برای حذف اسناد و مدارک زاید قرارداد امضا کردند و دفاتر به صورت الکترونیکی کار صدور بارنامه پروانه‌های کنترل کیفیت را انجام می‌دهند.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان افزود: در حال پیگیری احیای مجدد بازارچه خرمشهر و آبادان نیز هستیم، موافقت اولیه احیای این بازارچه پیرو سفر رییس جمهور اخذ شد و امیدواریم این بازارچه‌ها بعد از دوره حدود ۱۰ ساله احیا شوند.

استان خوزستان با حدود ۱۷.۸ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی ۲۰ درصد مواد غذایی کشور را تولید می‌کند. صادرات محصولات باکیفیت کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم خوزستان مطرح است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.