stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 472150
  • 10 فروردین 1403 - 15:16
0

۷ کشتار جدید اشغالگران صهیونیست در نوار غزه/ افزایش تعداد شهدا به بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ تن

۷ کشتار جدید اشغالگران صهیونیست در نوار غزه/ افزایش تعداد شهدا به بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ تن

وزارت بهداشت غزه امروز جمعه از ارتکاب هفت کشتار دیگر در حق فلسطینی‌ها در نوار غزه و افزایش آمار شهدا به بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ تن خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیستی تنها در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت کشتار دیگر در نوار غزه شدند که در نتیجه آنها ۷۱ شهید فلسطینی و ۱۱۲ زخمی به بیمارستان‌های این منطقه تحت محاصره منتقل شدند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که در صد و هفتاد و پنجمین روز از حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون ۳۲ هزار و ۶۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۵ هزار و ۹۲ تن دیگر از آنها زخمی شدند.

در کنار تلفات انسانی نوار غزه که بیشترشان از زنان و کودکان بوده، این حملات موجب ویرانی گسترده زیرساخت‌ها و اموال عمومی این منطقه و شیوع قحطی و گرسنگی گسترده شده که زندگی کودکان و سالخوردگان را به خطر انداخته است.

دفتر امور انسانی سازمان ملل نیز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای هشدار داد که «زمان رو به اتمام است اما هنوز موانعی در راه دسترسی به کمک‌ها در نوار غزه وجود دارند، بیش از ۱.۱ میلیون تن در غزه با سطح بسیار جدی نبود امنیت غذایی روبه‌رو هستند.»

این دفتر در ادامه تاکید کرد، «هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها جهت نجات جان انسان‌ها به ویژه  در شمال نوار غزه وجود ندارد.»

گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس امروز اعلام کرد که نیروهایش گروهی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل خانه‌ای واقع در اطراف بیمارستان «ناصر» در غرب شهر «خان‌یونس» با یک راکت ضد استحکامات «TBG» هدف قرار دادند و در نتیجه آنها کشته و زخمی شدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که  از روز یکشنبه تا امروز ۶۱ تن از سربازانش در درگیری‌های نوار غزه زخمی شدند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.