stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 472264
  • 14 فروردین 1403 - 3:15
1

شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟

شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: در سال ۲۰۲۳، اعضای اتحادیه اروپا ۸۶۷ هزار تن شکلات و تخته شکلات به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا صادر کردند. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ (۸۵۲ هزار تن) ۲ درصد افزایش و نسبت به سال ۲۰۱۳ (۶۴۳ هزار تن) ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات)، در سال ۲۰۲۳، برترین صادرکنندگان شکلات و تخته شکلات به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا عبارت بودند از آلمان با ۲۲۱ هزار تن یا ۲۶ درصد از کل صادرات؛ هلند با ۱۲۳ هزار تن یا ۱۴ درصد؛ لهستان با ۱۱۵ هزار تن یا ۱۳ درصد؛ بلژیک با ۹۶ هزار تن یا ۱۱ درصد و ایتالیا با ۹۲ هزار تن یا ۱۱ درصد.
این ۵ کشور عضو اتحادیه اروپا بدین ترتیب، سه چهارم از کل صادرات شکلات و تخته شکلات اتحادیه اروپا به کشورهای خارج از این بلوک را به خود اختصاص داده‌اند.
پنج شریک تجاری برتر برای صادرات به خارج از اتحادیه اروپا هم به ترتیب بریتانیا  با ۳۱۵ هزار تن (۳۶ درصد)؛ ایالات متحده با ۷۲ هزار تن (۸ درصد)؛ روسیه با ۶۵ هزار تن (۷ درصد)؛ کانادا با ۳۱ هزار تن (۴ درصد)؛ استرالیا با ۲۷ هزار تن (۳ درصد) بوده‌اند. 
واردات خارج از اتحادیه اروپا هم با صدرنشینی سوئیس با ۶۲ هزار تن (۳۶ درصد) همراه بوده است. بعد از سوئیس به ترتیب بریتانیا با ۶۱ هزار تن (به طور قابل توجهی نزدیک به سوئیس، با ۳۶ درصد)؛ اوکراین با ۲۲ هزار تن (۱۳ درصد)؛ ترکیه با ۷ هزار تن (۴ درصد) و نروژ با ۳ هزار تن (۲ درصد) قرار دارند.
 

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.