stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472268
  • 14 فروردین 1403 - 15:15
1

حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران؛ نمایش قدرت نتانیاهو برای خروج از بن‌بست سیاسی

حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران؛ نمایش قدرت نتانیاهو برای خروج از بن‌بست سیاسی

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه یکی از اهداف رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و به شهادت رساندن چند تن از مقامات ارشد نظامی کشور ایجاد مشکل و اخلال در زنجیره جریان مقاومت در جبهه شمال است، گفت: از دیگر سو رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو با این ترور به دنبال نمایش قدرت است.

قلم | qalamna.ir :

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه آن، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله هوایی هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران؛ نمایش قدرت نتانیاهو برای خروج از بن‌بست سیاسی

«حسین آجرلو» در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با اهداف رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت چند تن از مستشاران و مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران شد، گفت: دستگاه ترور در رژیم صهیونیستی دستگاهی است که همواره به دنبال ترور هدفمند بوده و در همین چارچوب تلاش کرده دارایی‌های استراتژیک جریان مقاومت را مورد هدف قرار دهد و این راهبرد دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی است که در سال‌های گذشته بارها آن را پیگیری کرده است.
 
او تاکید کرد:  این رژیم در واقع بر اساس این راهبرد افرادی را که در زنجیره جریان مقاومت هستند یا افرادی موثر در این حوزه محسوب می‌شوند مورد هدف قرار می‌دهد و با این ترورها هم تلاش می‌کند به جریان مقاومت ضربه وارد کند هم با تبلیغات در سطح داخلی و بین‌المللی به نوعی قدرت خود را به نمایش بگذارد ، قدرتی که بعد از عملیات هفت اکتبر تحت تأثیر قرار گرفته است و این رژیم با این اقدامات حاشیه‌ای می‌خواهد به نوعی نمایش قدرت دهد. 

آجرلو همچنین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جبهه شمال یا همان جنوب لبنان نیز به شدت دچار مشکل شده و این جبهه به جبهه موثری تبدیل شده که سطح بازدارندگی در آن بالاست، تصریح کرد: بالا رفتن سطح بازدارندگی در این جبهه باعث می‌شود که رژیم صهیونیستی از انجام هرگونه اقدامات نظامی در این منطقه هراس داشته باشد. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: از نظر آن‌ها جبهه شمال دارای زنجیره تأمینی است که بخشی از آن‌ها در سوریه و بخشی در ایران است و رژیم صهیونیستی با انجام این گونه ترورها می‌خواهد این زنجیره را دچار مشکل کند و قدرت بازدارندگی طرف مقابل را تضعیف کند. 

او با بیان اینکه در مدت اخیر تنش‌ها در جبهه شمال افزایش پیدا کرده و احتمال درگیری بالا رفته است، گفت: به نظر می‌رسد یکی از اهداف رژیم صهیونیستی از این حمله همان طور که اشاره شد تحت تأثیر قرار دادن قدرت بازدارندگی در جبهه شمال باشد. 

آجرلو در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در انجام عملیات در جبهه جنوب به بن‌بست رسیده و انجام عملیات در منطقه رفح رژیم صهیونیستی را تحت فشار گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی قرار می‌دهد، اظهار کرد: در همین چارچوب این رژیم به دنبال این است که بحران را به مناطق دیگر از جمله سوریه بکشاند و با پوشش رسانه‌ای و سیاسی گسترده‌ای که انجام می‌دهد این زمینه را فراهم کند که عملیات در منطقه رفح برای آن رژیم آسان‌تر شود. 

حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران؛ نمایش قدرت نتانیاهو برای خروج از بن‌بست سیاسی

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین با اشاره به وضعیت داخلی کابینه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: نتانیاهو در حوزه دستاوردسازی در جنگ غزه با چالش روبرو شده است و در عرصه بین‌المللی و داخلی با فشار زیادی روبرو است. در همین چارچوب این رژیم با انجام این گونه عملیات‌ها و بزرگنمایی در انجام آن می‌خواهد در سطح داخلی یک پیروزی برای خود ایجاد کند و یک دستاورد حداقلی داشته باشد. با توجه به اینکه در چند روز اخیر اعتراضات داخلی در رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است. اختلافات بین احزاب گسترش پیدا کرده و عملا بن‌بست در سطح نظامی و امنیتی در این رژیم به بن‌بست سیاسی رسیده است. 

او همچنین با بیان اینکه به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با آمریکا در ارتباط با ادامه جنگ غزه و مسائل مرتبط با آن دچار اختلاف شده است، تصریح کرد: در همین چارچوب صهیونیست‌ها برای آنکه در سطح بین‌المللی، آمریکا را با خود همراه کنند تلاش دارند از موضوع ایران استفاده کنند و در واقع چیزی که می‌تواند آمریکا را به پای کار بکشاند پررنگ کردن تهدید ایران است و این موضوعی است که باعث افزایش هماهنگی بین آن دو می‌شود. 

حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران؛ نمایش قدرت نتانیاهو برای خروج از بن‌بست سیاسی

آجرلو همچنین با بیان اینکه اصولا رژیم صهیونیستی بقای خود را در صدور بحران و ایجاد ماجراجویی‌های جدید در منطقه می‌داند، گفت: ما می‌بینیم که رژیم صهیونیستی هر چه در وضعیت نرمال قرار بگیرد از درون بیشتر دچار فروپاشی می‌شود بنابراین صدور بحران در ارتباط با موضوع بقا به آن‌ها کمک بیشتری می‌کند. در واقع این رژیم در مسیر تضعیف و فروپاشی قرار دارد و با اقدامات ماجراجویانه تلاش می‌کند خود را تقویت کند و در همین راستا حتی  قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و اقدام به حمله اماکن دیپلماتیک می‌کند که طبق قانون دارای مصونیت حتی در زمان جنگ هستند. 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.