stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472550
  • 20 فروردین 1403 - 18:53
1

اسد: مجازات اسرائیل این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم

اسد: مجازات اسرائیل این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم

رئیس‌جمهور سوریه نقش شهید سردار زاهدی را در مبارزه علیه تروریسم و خدمت به مردم سوریه و لبنان ستود و گفت مجازات رژیم صهیونیستی این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

قلم | qalamna.ir :

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه و در ادامه دیدارهای خود در دمشق، با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تشکر از استقبال گرم طرف سوری از هیأت ایرانی، سلام رئیس جمهور کشورمان به بشار اسد را ابلاغ کرد.

وی از تماس تلفنی اسد با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حضور وزیر خارجه سوریه و دیگر وزرا و مقامات عالی این کشور در محل سفارت ایران  و اعلام همبستگی مسئولان سوریه با ایران پس از حمله جنون آمیز اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تشکر و قدردانی کرد.

شکاف‌ها در اسرائیل بی‌سابقه و مقاومت در شرایط بسیار خوب است

امیرعبداللهیان به اقدامات مختلف سیاسی و حقوقی و بین‌المللی جمهوری‌ اسلامی ایران در سطح سازمان ملل متحد، شورای امنیت و نیز در سطح دولت‌ها بلافاصله پس از وقوع حادثه و نیز ابلاغ پیام ایران به آمریکا به‌عنوان حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی و مسئول مستقیم جنایات و اقدامات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: پاسخ ما به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به وضعیت غزه و دیدارهای اخیر دبیران کل جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از ایران، افزود: اطلاعات و گزارش های مختلف حاکی از به‌هم ریختگی شدید و شکاف‌ها و اختلافات بی‌سابقه داخلی رژیم صهیونیستی است و در نقطه مقابل مقاومت در شرایط بسیار خوب و آمادگی برای تداوم ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ هر چند وضعیت انسانی ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی به دلیل جنایات جنگی وحشیانه و تداوم محاصره، نیازمند توجه و اقدام فوری جامعه جهانی است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر به ابعاد مختلف همکاری‌های اقتصادی ۲ کشور ایران و سوریه‌ و ضرورت اجرای توافقات گذشته خصوصا توافقات حاصله در سفر رئیسی به دمشق اشاره کرد و با توجه به دعوت قبلی رئیس‌جمهور ایران از همتای سوری جهت سفر به تهران، بر ضرورت زمینه‌سازی مناسب برای موفقیت هرچه بیشتر این سفر تاکید نمود.

ایران و سوریه در یک نبرد مشترک قرار دارند

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تحیات خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران، شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و با اشاره به تماس تلفنی خود با رئیسی پس از وقوع این جنایت، تأکید کرد که شهدای شما شهدای ما هستند و ما در این زمینه یک موضع و احساس مشترک داریم و ایران و سوریه در یک نبرد مشترک قرار دارند.

بشار اسد نقش شهید سردار زاهدی را در مبارزه علیه تروریسم و خدمت به مردم سوریه و لبنان ستود و افزود مجازات رژیم صهیونیستی این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

وی تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نشانه جنون و به‌هم ریختگی شدید رژیم اسرائیل دانست و گفت البته این جنایات کمکی به جبران شکست‌های این رژیم نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور سوریه در خصوص اوضاع فلسطین نیز گفت، رژیم صهیونیستی علاوه بر شکست‌های سنگین در نبرد ۶ ماهه علیه مقاومت و ملت فلسطین، اکنون با بی‌سابقه‌ترین نفرت فراگیر نزد افکار عمومی جهان و دولت‌ها حتی نزد دوستان و متحدان خود روبروست و امروز تنها امید رژیم صهیونیستی این است که با ادامه جنایات علیه شهروندان فلسطینی، جامعه مدنی فلسطین را از ادامه همراهی و حمایت از مقاومت بازدارد، فلذا حمایت اقتصادی و انسانی از ملت فلسطین یک مسئولیت انسانی، اسلامی، عربی و بین‌المللی است.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام ۲ کشور مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.