stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472574
  • 21 فروردین 1403 - 15:14
2

عقب‌نشینی نتانیاهو از جنوب غزه؛ فرصتی برای مدیریت فشارهای داخلی و بین‌المللی

عقب‌نشینی نتانیاهو از جنوب غزه؛ فرصتی برای مدیریت فشارهای داخلی و بین‌المللی

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، گفت: اقدام اسرائیل برای عقب‌نشینی از جنوب نوار غزه یک اقدام تاکتیکی است.

قلم | qalamna.ir :

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از خروج‌ تمامی نیروهای این رژیم از جنوب غزه، از جمله شهر خان یونس خبر دادند. با این حال، ارتش رژیم اشغالگر تصریح کرد که تعداد «چشمگیری از نیروها» همچنان به حضور در دیگر مناطق غزه ادامه خواهند داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این ارتباط گفت: لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل با سه تیپ خود،  پس از چهار ماه جنگ با نیروهای فلسطینی در نزدیکی خان‌ یونس، از این منطقه خارج شده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تنها لشکر باقی‌مانده در نوار غزه، لشکر ۱۶۲ و نیز تیپ «ناحال» است. تیپ ناحال بر جاده‌ای که نوار غزه را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند و اسرائیل از طریق آن مانع از بازگشت غزه‌ای‌ها از جنوب به شمال می‌شود، کنترل دارد.

پس از انتشار این اخبار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد تمام نیروهای زمینی به‌جز یک تیپ از جنوب غزه خارج شده‌اند.

عقب‌نشینی نتانیاهو از جنوب غزه؛ فرصتی برای مدیریت فشارهای داخلی و بین‌المللی

«حسن لاسجردی» در گفت‌وگو با در مورد دلایل تصمیم رژیم صهیونیستی جهت عقب‌نشینی از جنوب نوار غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در چند هفته اخیر تحت فشار زیادی قرار داشت. در داخل اراضی اشغالی شاهد تظاهرات شهرک‌نشین‌ها و خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو هستیم و در بین نظامیان و سیاستمداران رژیم صهیونیستی در مورد ادامه این وضعیت اختلاف نظر وجود دارد. از طرف دیگر برخی از کشورهای همراه رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا و برخی از کشورهای غربی به دلیل حجم جنایت‌های رژیم اسرائیل میزان حمایت‌های سیاسی خود در عرصه بین‌المللی از این رژیم را کاهش داده‌اند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل حجم فشارهای زیاد تصمیم به عقب نشینی از جنوب غزه گرفته و این یک اقدام تاکتیکی است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که این رژیم این اقدام را در این راستا انجام داده که نشان دهد با جامعه جهانی همراه است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در مورد برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه هدف اسرائیل از عقب نشینی از جنوب غزه آماده شدن برای حمله به رفح است، تصریح کرد: موضوع حمله به رفح در گذشته نیز مطرح بوده است و به نظرم چیز جدیدی نیست و اسرائیل تاکنون در این زمینه اقدام چندانی نکرده است.

لاسجردی با تاکید بر اینکه این اقدام اسرائیل به دلیل حجم فشارهای زیاد به این رژیم بوده است، گفت: در واقع مقامات صهیونیستی با اینگونه اقدامات می‌خواهند فشارهایی که در عرصه داخلی و بین‌المللی علیه تل آویو وجود دارد را مدیریت کنند و اگر زمانی مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و جریان مقاومت جدی شد و خواستند امتیازی بگیرند مدعی شوند که ما زودتر عقب‌نشینی کردیم.

عقب‌نشینی نتانیاهو از جنوب غزه؛ فرصتی برای مدیریت فشارهای داخلی و بین‌المللی

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر اقدام رژیم صهیونیستی یک اقدام تاکتیکی است این موضوع چه تاثیری می‌تواند روی مذاکرات آتش بس داشته باشد، اظهار کرد: فلسطینی‌ها خواستار آتش بس دائم و طولانی مدت هستند و اسرائیل بر آزادی اسرایش تاکید دارد و اگر این دو موضوع حل شود به تبع آن دیگر موضوعات نیز حل می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.