stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 472635
  • 23 فروردین 1403 - 15:15
1

آیا حمله ایران به اسرائیل نزدیک است؟

آیا حمله ایران به اسرائیل نزدیک است؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان پروازهایش به مقصد تهران و از مبدا تهران را به دلیل «شرایط کنونی خاورمیانه» تعلیق کرد.
سایت انتخاب، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که آمریکا بر این باور است که حمله ایران به اسرائیل قریب الوقوع است. این در حالیست که شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان پروازهایش به مقصد تهران و از مبدا تهران را به دلیل «شرایط کنونی خاورمیانه» تعلیق کرد.
به گفته منابع آگاه، ایالات متحده و متحدانش بر این باورند که حملات موشکی یا پهپادی بزرگ توسط ایران یا نیرو‌های نیابتی آن علیه اهداف نظامی و دولتی در اسرائیل قریب الوقوع است.
منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که حمله احتمالی، احتمالاً با استفاده از موشک‌های با دقت بالا صورت بگیرد و ممکن است در روز‌های آینده رخ دهد. بر اساس ارزیابی‌های آمریکا و اسرائیل، مسئله دیگر بر سر این است که چه زمانی، نه اینکه رخ می‌دهد یا نه.
همچنین یک مقام آمریکایی در گفتگو با الجزیره اظهار کرد: اگر از سوی ایران یا نیرو‌های وابسته به آن، به اسرائیل حمله‌ای صورت گیرد، ایالات متحده به تل‌آویو برای دفاع از خود کمک خواهد کرد.
وی افزود: اگر اسرائیل مورد حمله موشکی و پهپادی قرار گیرد، ممکن است به رهگیری آن‌ها کمک کنیم.
این مقام امریکایی تصریح کرد: این احتمال که واشنگتن و تل‌آویو ممکن است در واکنش به حمله ایران یا نیرو‌های نیابتی‌اش به اسرائیل، حمله تلافی جویانه مشترکی علیه تهران انجام دهند را رد نمی‌کنم.
از سوی دیگر شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از ارزیابی دقیق تصمیم گرفته است که پرواز‌های خود را به تهران و از مبدا تهران احتمالا تا روز پنجشنبه ۱۱ آوریل «به دلیل شرایط کنونی خاورمیانه» متوقف کند.
سخنگوی این شرکت، گفت: ما دائما وضعیت خاورمیانه را زیر نظر داریم و با مقامات در تماس هستیم. ایمنی مسافران و خدمه ما اولویت اصلی لوفت هانزا است.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.