stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 472703
  • 25 فروردین 1403 - 15:18
1

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۷۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۴۵ سنت رسید. بازار، قیمت نفت حدود یک درصد در روز جمعه به خاطر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه افزایش یافت، اما پیش‌بینی رشد آهسته تقاضا توسط آژانس بین المللی انرژی و نگرانی نسبت به کاهش دیرهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت نفت را طی یک هفته گذشته پایین آورده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۷۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۴۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۴ سنت معادل ۰.۷۵ افزایش ۸۵ دلار و ۶۶ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت ۰.۸ درصد و نفت آمریکا بیش از یک درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

قیمت نفت در هفته گذشته به خاطر نگرانی در مورد اقدام تلافی جویانه ایران به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اوپک در مقابل حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در دمشق، به بالاترین رقم طی شش ماه گذشته رسید.
تحلیلگران عقیده دارند تمرکز اصلی بازارها بر انتقام ایران از رژیم صهیونیستی است که می‌تواند عرضه نفت خاورمیانه را مختل کرده و قیمت نفت را افزایش دهد.

طبق گفته یکی از مقامات آمریکا، این کشور انتظار حمله ایران به رژیم صهیونیستی را دارد اما این حمله آنقدر گسترده نخواهد بود که واشنگتن را هم به جنگ بکشاند.بسیاری عقیده دارند بزرگترین تهدید از سوی ایران بسته شدن تنگه هرمز است.

آژانس بین المللی انرژی آخرین پیش‌بینی خود در مورد رشد تقاضای نفت در ۲۰۲۴ را پایین آورده و آن را ۱.۲ میلیون بشکه در روز اعلام کرده است.اوپک در روز پنجشنبه اعلام کرد تقاضا برای نفت ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد.

گزارش تورم بالا در آمریکا امیدها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را ناامید کرده و قیمت نفت را در روز پنجشنبه پایین آورده بود.نرخ بهره بالا رشد اقتصاد را ضعیف کرده و تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد.شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت خود را برای چهارمین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است ۳ حلقه در هفته منتهی به ۱۲ آوریل کاهش یافته و به ۶۱۷ رسیده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از ماه نوامبر.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.