stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 475182
  • 28 خرداد 1403 - 14:14
0

اگر به منافع روسیه حمله شود، شرایط متفاوت خواهد بود

اگر به منافع روسیه حمله شود، شرایط متفاوت خواهد بود

کارشناس مسائل بین‌الملل کنفرانس صلح اوکراین را کنفرانسی از پیش شکست خورده عنوان کرد و گفت:‌ غرب به دنبال این است که روسیه را به چالش جدیدی بکشاند تا مجبور به استفاده از تسلیحات تاکتیکی شود.

قلم | qalamna.ir :

پیچیدگی جنگ روسیه و اوکراین شرایطی را ایجاد کرده که با اعمال فشارهای غرب به کی‌یف مذاکرات صلح و گفت‌وگوها به جایی نمی‌رسد؛ از طرفی غرب و به ویژه ناتو چراغ سبز را به اوکراین برای حمله خاک روسیه نشان می‌دهند تا مسئله را از حالت تدافعی به حالت تهاجمی سوق دهند. 

رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) اخیرا در اظهاراتی عنوان کرد که اوکراین نباید هیچ محدودیتی در انجام حملات نظامی در خاک روسیه داشته باشد. 

همچنین «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در جریان سفر به سوئد که عضو جدید ائتلافی نظامی ناتو محسوب می‌شود، اظهار داشت که «اوکراین حق دارد بر اساس قوانین بین‌الملل به اهداف مشروع و نظامی در روسیه به منظور دفاع از خود حمله کند».

او ادعا کرد که «این یک جنگ تهاجمی است که روسیه علیه اوکراین آغاز کرده است که در هیچ نقطه‌ای تهدیدی برای روسیه نبوده است . بحثی نیست که اوکراین حق دارد تا اهدافی را در خاک روسیه هدف قرار دهد.»

اگر به منافع روسیه حمله شود، شرایط متفاوت خواهد بود
نشست وزرای دفاع عضو ناتو در بروکسل

دفاع از اوکراین مطرح نیست، بلکه بحث، دفاع از منافع آمریکاست

«عماد آبشناس» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تلاش‌های غرب برای کمک به اوکراین به منظور هدف قرار دادن خاک روسیه اظهار داشت: در برهه اخیر اوکراین شکست‌های زیادی در جبهه‌های جنگ خورده و ارتش اوکراین مجبور شده از بسیاری از مواضع خودش عقب‌نشینی کند؛ به همین دلیل عملا کشورهای غربی دلواپس هستند.

او تصریح کرد: شرایط فعلی به‌گونه‌ای است که بسیاری از اوکراینی‌ها دیگر تمایل به حضور در جنگ ندارند زیرا بحث دفاع از اوکراین نیست؛ بحث، دفاع از منافع آمریکاست. شاید اگر بحث دفاع از اوکراین بود شرایط فرق می‌کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: با توجه به این شرایط کشورهای غربی دنبال این هستند که روسیه را به چالش جدیدی بکشانند تا روسیه از تسلیحات تاکتیکی استفاده کند، البته مسکو پیش از این از تسلیحات متعارف استفاده می‌کرد، ولی غرب به دنبال این است که روسیه را وادار به استفاده از تسلیحات تاکتیکی یا اتمی کند که از این طریق مواضع بین‌المللی علیه روسیه تحریک شود.

آبشناس خاطرنشان کرد: جامعه جهانی از این که اصرار به ادامه جنگ وجود دارد،‌ خسته شده‌اند. برای آن‌ها مهم نیست چند اوکراینی کشته می‌شوند اما اگر قرار باشد منافع روسیه هدف قرار گیرد، قطعا شرایط متفاوت خواهد بود.

اگر به منافع روسیه حمله شود، شرایط متفاوت خواهد بود
سامانه موشکی آمریکایی «هیمارس» در اوکراین

جریان راست افراطی مخالف نفوذ آمریکا در اروپاست

وی درباره پیروزی راست‌گرایان در اروپا و تاثیر آن در تنش میان روسیه و اوکراین گفت: علت پیروزی راست‌گراهای اروپایی در انتخابات این بود که سیاستمداران فعلی اروپا بی‌محابا همه منافع کشورهای اروپایی را به خطر انداختند و مردم معترض و معتقد هستند مالیات‌هایی که آن‌ها می‌پردازند هزینه ماجراجویی آمریکایی‌ها می‌شود. در واقع جریان راست افراطی مخالف نفوذ آمریکا در اروپاست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: به همین دلیل مردم در انتخابات علیه حزب حاکم رأی دادند و این موضوع نشان می‌دهد موضع مردم اروپا مخالفت با ادامه جنگ هستند و به‌رغم این‌که در این مدت رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد صلح را مطرح کرد اما تحت تاثیر فشارهای اروپایی‌ها به نتیجه نرسید.

اگر به منافع روسیه حمله شود، شرایط متفاوت خواهد بود
«مارین لوپن» و «ژردن بردلا» رهبران حزب راست‌گرای «تجمع ملی» فرانسه

زلنسکی، اوکراین را به یک دستمال کاغذی برای اروپا تبدیل کرده است

کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس در حالی برگزار شد که مقامات روسیه آن را «پوچ» توصیف کرده و تاکید داشتند امکان توافق با اوکراین وجود ندارد زیرا زلنسکی با توجه به اتمام دوره ریاست جمهوری‌اش از نظر قانونی جایگاه تعریف شده‌ای ندارد. 

با توجه به اینکه قبلاً مشخص شده است که موضوعات کلیدی مانند پایان جنگ و تنظیمات صلح آینده در این اجلاس مورد بحث قرار نخواهد گرفت و میان شرکت کنندگان نیز اتفاق نظر وجود ندارد، اوکراین خواستار بررسی امنیت هسته‌ای، غذایی و همچنین بازگشت زندانیان و اخراج شدگان بود. به نظر می‌رسد هدف زلنسکی جلب موافقت اکثریت نمایندگان بوده است، به هر حال هر تصمیمی که گرفته شود چون روسیه حضور نداشته قطعا مورد توجه مسکو نخواهد بود.

اگر به منافع روسیه حمله شود، شرایط متفاوت خواهد بود
زلنسکی در نشست سوئیس

آبشناس در ارتباط با برگزاری کنفرانس صلح اوکراین نیز اظهار کرد: کنفرانس صلح اوکراین که در سوئیس برگزار شد، کنفرانسی از پیش شکست خورده است، اگر تمام طرفین درگیر در کنفرانس حضور نداشته باشند،‌ برگزاری کنفرانس معنی ندارد،‌ به عبارتی کشورهایی که خود جنگ را به راه انداخته‌اند کنفرانس را برگزار کردند.

او گفت: از آنجایی که دوره ریاست جمهوری زلنسکی به پایان رسیده و انتخاباتی برگزار نشده از نظر حقوقی جایگاهی ندارد، دیدیم در این کنفرانس کسی حرفی از اوکراین نگفت؛ آنچه مطرح شد مواضع کشورهای غربی بوده و زلنسکی اوکراین را به یک دستمال کاغذی برای اروپا تبدیل کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.