stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
  • کد خبر : 475847
  • 12 تیر 1403 - 14:18
0

انتظار جهش در صادرات لوازم خانگی

انتظار جهش در صادرات لوازم خانگی
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه مردم در عمل نشان داده‌اند که حامی کالا‌های داخلی هستند، گفت: امسال رکورد تولید ۲۰ میلیون قطعه را خواهیم زد و در حوزه لوازم خانگی جهش صادراتی خواهیم داشت.

اقتصادآنلاین،محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مورد روند آزادسازی واردات لوازم خانگی گفت: در برخی از حوزه‌های لوازم خانگی مانند کولر گازی و لوازم ریز به سمت آزادسازی رفته‌ایم و روند واردات این کالا‌ها در حال انجام است.

 

برادران افزود: در حال حاضر عمده نیاز‌های داخل در همه حوزه‌های لوازم خانگی را به صورت کامل تامین می‌کنیم، خصوصا الان که انبار‌های ما مملوء از کالا است، بیشتر به طرح‌های صادرات لوازم خانگی فکر می‌کنیم تا برنامه جدید برای واردات لوازم خانگی.

وی توضیح داد: در صنعت لوازم خانگی، رقابت ایجاد شده و این صنعت جزء صنایعی بوده که در سه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که تولید از ۱۴ میلیون و نیم به ۱۷ میلیون و نیم قطعه افزایش یافته است و امسال هم رکورد تولید ۲۰ میلیون قطعه را خواهیم زد. مطئمن باشید امسال در حوزه لوازم خانگی جهش صادراتی خواهیم داشت.

برادران تصریح کرد: در حوزه لوازم خانگی قابلیت رقابت با خیلی از کالا‌های مشابه خارجی را داریم، باید همانطور که بازار داخلی لوازم خانگی رقابتی شده در بازار بین‌الملل هم بتوانیم رقابت کنیم.معاون وزیر صمت در واکنش به این موضوع که برخی تمایل به خرید لوازم خانگی خارجی دارند و ممنوعیت واردات، قدرت انتخاب را از آن‌ها سلب کرده است، گفت: مردم در عمل نشان داده‌اند که حامی کالا‌های داخلی هستند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.