stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 475871
  • 13 تیر 1403 - 14:15
0

رایزنی‌ با کشورهای میزبان انتخابات برای تامین امنیت فیزیکی و روانی رای‌دهندگان ایرانی

رایزنی‌ با کشورهای میزبان انتخابات برای تامین امنیت فیزیکی و روانی رای‌دهندگان ایرانی

رئیس ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور خبر داد رایزنی‌های مجددی با کشورهای میزبان انجام و تاکید شده علاوه بر تامین امنیت فیزیکی، می‌بایست امنیت و آسایش روانی رای‌دهندگان نیز تامین شود. 

قلم | qalamna.ir :

«علیرضا محمودی» رئیس ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با آمادگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور گفت: همه نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با همان شرایط و کیفیت دور اول انتخابات، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کنند.

محمودی خبر داد: دور دوم انتخابات همانند دور اول در ۱۳۸ نمایندگی ایران در خارج از کشور و در ۳۴۴ شعبه برگزار می شود. احتمال افزایش شعب با هماهنگی وزارت کشور نیز وجود دارد.

رایزنی‌ با کشورهای میزبان انتخابات برای تامین امنیت فیزیکی و روانی ایرانیان
رای‌گیری انتخابات ایران در کربلا

او با تاکید بر اینکه «ما کاهش شعبه در دور دوم انتخابات را نخواهیم داشت و حتی ممکن است در برخی از نمایندگی‌ها بر اساس درخواستی که شده تعداد شعب افزایش پیدا کند»، خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات آمادگی کامل دارند و تعرفه و دیگر اقلام مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در اختیار آنها قرار داده شده است.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد تامین امنیت شعب اخذ رای و رای‌دهندگان خاطرنشان کرد: در مورد بحث امنیت رای‌دهندگان، نامه‌نگاری‌ها و رایزنی‌های مجددی با کشورهای میزبان جهت برگزاری انتخابات از سوی وزارت خارجه ایران و روسای نمایندگی ما در کشورهای مقصد انجام شده است و بر این موضوع تاکید شده که علاوه بر تامین امنیت فیزیکی رای‌دهندگان، می‌بایست امنیت و آسایش روانی آن‌ها نیز تامین شود. 

محمودی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به این موضوع که «در دور اول انتخابات در حالی که همچنان در نمایندگی‌ها برگزاری انتخابات در جریان بود، در فضای مجازی آماری جعلی در ارتباط با آرای ایرانیان خارج از کشور منتشر شد»، گفت: آمار و رای ایرانیان خارج از کشور بعد از برگزاری انتخابات و شمارش آرا و ارسال نتایج آن به وزارت کشور صرفا از سوی این وزارتخانه اعلام می‌شود. 

رایزنی‌ با کشورهای میزبان انتخابات برای تامین امنیت فیزیکی و روانی ایرانیان
رای‌گیری انتخابات ایران در برلین

براساس اعلام «محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۷ هزار و ۹۶۷ نفر در خارج از کشور رأی دادند.

اسلامی در همین ارتباط افزود: از این آرا ۴۸.۰۴۲ رای به «سعید جلیلی»، ۳۲.۵۸۲ رای به «مسعود پزشکیان»، ۱۳.۲۱۵ رای به «محمدباقر قالیباف» و ۱.۰۶۲ رای به «مصطفی پورمحمدی» ثبت شده است. آرای باطله هم ۳.۰۶۶ رای بوده است.

 انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.