stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 21 July , 2024
  • کد خبر : 476718
  • 31 تیر 1403 - 14:15
1

هشدار جدی یمن به دولت بایدن و دولت احتمالی ترامپ

هشدار جدی یمن به دولت بایدن و دولت احتمالی ترامپ

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله اخیر ارتش ملی یمن به مناطقی از رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو اظهار کرد: اقدام اخیر ارتش ملی یمن، قدرت بازدارندگی جریان مقاومت در منطقه را افزایش داد و در تاخیر حمله احتمالی رژیم صهیونیست به لبنان موثر خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

انصارالله یمن در حمله بی‌سابقه بامداد روز جمعه، ساختمانی را در چند ۱۰ متری ساختمان سفارت آمریکا در شهر تل‌آویو مورد هدف قرار داد.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله با نفوذ از طریق دریا و با پهپاد رادارگریز جدید «یافا» انجام شد. سریع از تداوم این حملات به عمق اراضی اشغالی و به بانک اهداف رژیم اشغالگر تا زمان تداوم حمله اشغالگران به غزه خبر داد.

در جریان این حمله که به ساختمانی در نزدیکی سفارت آمریکا در تل‌آویو انجام شد، یک نفر کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند. منابع خبری اعلام کردند، صدای انفجار به حدی بوده که تا شعاع ۴۰ کیلومتری شنیده شده است.

هشدار جدی یمن به دولت بایدن و دولت احتمالی ترامپ
حمله یمن به تل‌آویو

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز عصر شنبه استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار دادند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد این حمله طی چند نوبت و در مناطق مختلف الحدیده صورت گرفته است.

برخی منابع خبری گزارش دادند در این حمله هوایی، یک انبار سوخت هدف قرار گرفته است.

یک منبع رسمی به شبکه المسیره گفت که رژیم صهیونیستی به مخازن سوخت در الحدیده حمله کرده و در پی آن شماری شهید و مجروح شده‌اند. 

ارتش یمن از ماه نوامبر در حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده است.

«سید رضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با تحولات اخیر در دریای سرخ از جمله حمله ارتش ملی یمن به مناطقی از رژیم صهیونیستی و همچنین حمله شنبه شب رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده با استفاده از هواپیماهای اف ۳۵ آمریکایی اظهار کرد: با توجه به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش ملی یمن از ماه‌های گذشته، اقدامات حمایتی خود را نسبت به مردم غزه با انجام عملیات‌هایی برای ضربه زدن به ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی به پیش برد، اما با توجه به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ارتش ملی یمن تصمیم به حمله به مواضع نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی گرفت و در همین چارچوب در سحرگاه جمعه به تل‌آویو حمله کرد و مناطقی را در این شهر با فاصله کوتاهی از سفارت آمریکا مورد حمله قرار داد.

هشدار جدی یمن به دولت بایدن و دولت احتمالی ترامپ
حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غرب یمن

این کارشناس مسائل غرب آسیا، تصریح کرد:  ارتش ملی یمن با حمایت مردم این کشور و دولت نجات ملی یمن در حالی به تعهدات خود نسبت به حمایت از مردم غزه ادامه داد که به خوبی می‌دانست که در کنار حملات هوایی آمریکا و انگلیس به مواضعی در یمن که در ماهای گذشته شاهد آن بودیم، ممکن است توسط صهیونیست‌ها نیز عملیات بمباران هوایی علیه یمن انجام شود و در واقع  با علم و آگاهی نسبت به این موضوع به حمایت خود از مردم غزه ادامه داد.

وی با بیان اینکه شب گذشته چندین فروند هواپیمای اف ۳۵ آمریکایی که در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است به مواضعی در بندر الحدیده به عنوان مهم‌ترین مقر تجاری یمن حمله کرد و ضمن آسیب زدن به مراکز غیرنظامی، نیروگاه برق این بندر را نیز از کار انداخت، خاطر نشان کرد: در مقابل این حملات سخنگوی ارتش ملی یمن اعلام کرد که با وجود این اقدام نظامی ما همچنان از مردم غزه در مقابل حملات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم  و این اقدام صهیونیست‌ها را به مثابه اعلام جنگ رژیم صهیونیستی به مردم یمن محسوب می‌کنیم.  این مقام مسئول یمنی همچنین گفت « ما پاسخ لازم را در حوزه‌های نظامی به صهیونیست‌ها می‌دهیم و هر کشوری امکانات پدافندی خود را در این فرایند  در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهد این موضوع  به این معنا خواهد بود که در کنار دشمن ما ایستاده و ما آن را هدف نظامی تلقی می‌کنیم.»

این کارشناس مسائل  غرب آسیا با بیان اینکه اقدام اخیر ارتش یمن در حمله به تل‌آویو موفق و تعیین کننده موازنه قدرت در منطقه است، خاطرنشان کرد: توازن قدرت در منطقه در حال حاضر به نفع جریان مقاومت است و این موضوعی است که توسط مقامات گذشته و کنونی رژیم صهیونیستی نیز  به آن اذعان شده است.

هشدار جدی یمن به دولت بایدن و دولت احتمالی ترامپ
حمله یمن به تل‌آویو

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: پیش بینی می‌کنم که در روزهای آینده و نزدیک، ارتش یمن به حملات رژیم صهیونسیتی پاسخ دهد.

صدرالحسینی همچنین با بیان اینکه یکی از پیام‌های حمله اخیر یمن به مناطقی از رژیم صهیونیستی و تل آویو هشدار به آمریکایی‌ها بود، اظهار کرد: نتانیاهو منتظر روی کار آمدن ترامپ است و در همین چارچوب به دنبال این است که جنگ را ادامه بدهد. اقدام اخیر یمن هشدار جدی به دولت بایدن و دولت احتمالی ترامپ بود که در صورت ادامه حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، ارتش ملی یمن آماده برخورد خواهد بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.