stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 477165
  • 09 مرداد 1403 - 18:26
1

مسعود پزشکیان سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد

مسعود پزشکیان سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: مسعود پزشکیان در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، برای پاسداری از مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ سوگند یاد کرد. مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (سه‌شنبه ۹ مرداد) در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ در راستای اجرای اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرد.
متن سوگندنامه رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم‌‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
«من‌ به‌ عنوان‌ رئیس‌‌جمهور در پیشگاه‌ قرآن‌ کریم‌ و در برابر ملت‌ ایران‌ به‌ خداوند قادر متعال‌ سوگند یاد می‌‌کنم‌ که‌ پاسدار مذهب‌ رسمی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ کشور باشم‌ و همه‌ استعداد و صلاحیت‌ خویش‌ را در راه‌ ایفای‌ مسئولیت‌هایی‌ که‌ برعهده‌ گرفته‌‌ام‌ به‌ کار گیرم‌ و خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و اعتلای‌ کشور، ترویج‌ دین‌ و اخلاق‌، پشتیبانی‌ از حق‌ و گسترش‌ عدالت‌ سازم‌ و از هرگونه‌ خودکامگی‌ بپرهیزم‌ و از آزادی‌ و حرمت‌ اشخاص‌ و حقوقی‌ که‌ قانون‌ اساسی‌ برای‌ ملت‌ شناخته‌ است‌، حمایت‌ کنم‌.
در حراست‌ از مرزها و استقلال‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ و فرهنگی‌ کشور از هیچ‌ اقدامی‌ دریغ نورزم‌ و با استعانت‌ از خداوند و پیروی‌ از پیامبر اسلام‌ و ائمه‌ اطهار علیهم‌ السلام‌ قدرتی‌ را که‌ ملت‌ به‌ عنوان‌ امانتی‌ مقدس‌ به‌ من‌ سپرده‌ است‌ همچون‌ امینی‌ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‌ و آن‌ را به‌ منتخب‌ ملت‌ پس‌ از خود بسپارم‌.»
….

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.