stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 477177
  • 10 مرداد 1403 - 14:14
1

کارشناس مسائل بین‌الملل: شهادت هنیه خللی در تداوم مبارزه علیه اسرائیل ایجاد نمی‌کند

کارشناس مسائل بین‌الملل: شهادت هنیه خللی در تداوم مبارزه علیه اسرائیل ایجاد نمی‌کند

دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد؛ این اقدامات خللی در تداوم مبارزه و مجاهدت‌های حماس و نیروهای فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد. 

قلم | qalamna.ir :

به گزاش رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی، بامداد امروز (چهارشنبه) اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران ترور و به شهادت رساند. او که از رهبران محبوب مقاومت بود، پس از عملیات طوفان‌الاقصی به چهره‌ای شناخته‌شده‌تر در سطح جهان تبدیل شد. رژیم صهیونیستی پیشتر او را در لیست ترور قرار داده بود.

هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تهران حضور داشت، پس از برگزاری این مراسم و در بامداد ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ در محل اقامت خود ترور شد و به شهادت رسید.

کارشناس مسائل بین‌الملل: شهادت هنیه خللی در تداوم مبارزه علیه اسرائیل ایجاد نمی‌کند
حضور هنیه در مراسم تحلیف پزشکیان

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هنیه و یکی از محافظان او در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آن‌ها در تهران به شهادت رسیدند.

گروه‌های مقاومت اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن هنیه را محکوم کرده و تاکید کردند که قطعا مقاومت قوی‌تر از گذشته با این رژیم مقابله کرده و پاسخ سختی به آن خواهد داد.

«محسن پاک آیین» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار کرد: رژیم صهیونیستی که در عرصه‌های مختلف اعم از میدان و دیپلماسی شکست خورده و افکار عمومی را نیز از دست داده که به‌عنوان رژیم بدنام در جهان معرفی می‌شود،  به خصوص بعد از سفر نتانیاهو به آمریکا که باعث اعتراضات گسترده در جهان و بی حیثیت شدن رژیم صهیونیستی شد، دست به چنین اقدامی زد. 

وی افزود: رژیم صهیونیستی با انجام ترورهای کور در کنار نسل‌کشی در غزه و بمباران شهرهای مختلف فلسطین و همچنین اقداماتی که طی ۲ روز گذشته در بیروت و تهران انجام داد، به دنبال این بود که به اهالی اراضی اشغالی بگوید دستاوردی را برای خود رقم زده است. 

این دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ترور و شهادت اسماعیل هنیه در خاک ایران به‌عنوان کشور مستقل و  میزبان او انجام شده ضمن این که هنیه دارای گذرنامه سیاسی بوده و از مصونیت هم برخوردار بوده است، حق پاسخ برای ایران هم محفوظ است. 

کارشناس مسائل بین‌الملل: شهادت هنیه خللی در تداوم مبارزه علیه اسرائیل ایجاد نمی‌کند
حضور اسماعیل هنیه در مراسم تحلیف پزشکیان

پاک آیین همچنین تاکید کرد: اقدام انجام شده کاملا تروریستی و مغایر با تمام موازین بین‌المللی است، حق ایران برای پاسخ مناسب محفوظ است؛ در عین حال شهادت هنیه که او خود پدر ۴ شهید بود، همچون شهادت دیگر فرماندهان حماس خللی در تداوم مبارزه و مجاهدت‌های حماس و نیروهای فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد. 

وی تصریح کرد: درواقع اراده مردم فلسطین و جبهه مقاومت برای مبارزه استوارتر می‌شود، شاید رژیم صهیونیستی از این اقدام به‌عنوان یک دستاورد دلخوش باشد، اما قطعا پاسخ سنگینی دریافت می‌کند. 

این دیپلمات پیشین کشورمان اظهار داشت: قطعا جبهه مقاومت تا وقتی که این رژیم به‌عنوان محور شرارت و ناامنی در منطقه باشد، وظیفه خودش می‌داند با آن مقابله کند این اتفاق خواهد افتاد. 

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.