stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 3 August , 2024
  • کد خبر : 477354
  • 13 مرداد 1403 - 14:17
0

خون‌خواهی هنیه بسیار سنگین‌تر از وعده صادق

خون‌خواهی هنیه بسیار سنگین‌تر از وعده صادق
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان میهمان کشورمان بود، در بامداد روز چهارشنبه در محل سکونت خود به شهادت رسید. رهبر انقلاب در پیامی در پی شهادت اسماعیل هنیه تاکید کردند که «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خون‌خواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.»
روزنامه  دنیای اقتصاد، کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز برای بررسی ابعاد ترور، تشکیل جلسه داد؛ هر چند هنوز چگونگی پاسخ تهران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی مشخص نیست، اما آن‌طور که دو عضو کمیسیون امنیت ملی گفتند، این انتقام بسیار سنگین‌تر از وعده صادق خواهد بود. همچنین ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا نیز معتقد است که ایران چاره‌ای جز واکنش نخواهد داشت.اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم انتقام شهادت اسماعیل هنیه، گفت: انتقام شهادت اسماعیل هنیه، بحث حیثیتی است و بحث خاک کشور عزیزمان ایران مطرح است. اینها در اصل عواملی را اجیر و میهمان ما را در کشورمان ترور کردند و به شهادت رساندند.
بنابراین ما باید انتقام‌مان را بگیریم. او ادامه داد: حتی سازمان ملل که بی‌خاصیت است و در ۱۰ ماهه اخیر در خصوص جنایت در فلسطین تنها محکوم کرده است، این حق را برای ما قائل است که باید خیلی محکم و مصمم و با شدت بیشتری بر پیکره این جرثومه فساد یعنی رژیم اشغالگر قدس ضربه وارد کنیم. رژیم صهیونیستی باید بداند که اگر بخواهد در محدوده سرزمین ما اقدامی انجام دهد، قطعا و یقینا از محاسباتش پشیمان خواهد شد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین ما حتما باید ضربه محکمی به این جرثومه فساد وارد کنیم. قطعا جبهه مقاومت هم این‌چنین عمل خواهند کرد و این دفعه عملیات به مراتب شدیدتر از وعده صادق خواهد بود. در نهایت عوامل این موضوع را به امید خداوند در تحقیقاتی که در حال انجام است، مشخص خواهیم کرد و آن‌ها را به‌سزای اعمالشان خواهیم رساند.کوثری تاکید کرد: واکنش ما باید خیلی سنگین‌تر از وعده صادق باشد. همه مردم می‌خواهند این ضربه بر رژیم اشغالگر قدس وارد شود و این اقدام بر اساس منافع ملی ما است. او در خصوص جزئیات ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: مسوولان مربوطه که در حال انجام تحقیقات هستند، جزئیات ترور را ان‌شاءالله در اطلاعیه بعدی اعلام خواهند کرد.

همه از پاسخ ایران متحیر می‌شوند
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اظهار کرد: آنچه رژیم صهیونیستی با ترور شهید اسماعیل هنیه انجام داد، یک اقدام جنایتکارانه، مذبوحانه و ناشی از درماندگی و شکست‌های پی‌درپی است که از جبهه مقاومت متحمل شده است.یقینا ایران اسلامی پاسخ این جنایت را در زمان مشخص و در مکان مشخص خواهد داد. او ادامه داد: رژیم صهیونیستی باید منتظر انتقام قاطع و مجازات سنگین اقدام جنایتکارانه خودش باشد. اقدام رژیم صهیونیستی و ترور میهمان جمهوری اسلامی، نقض حقوق بین‌الملل، قوانین بین‌الملل و حقوق بشر است و یقینا هم شورای امنیت سازمان ملل باید به جد ورود کند و این اقدام اسرائیل غاصب را محکوم کند.
بهنام سعیدی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده جمهوری اسلامی ایران با همه توان حاکمیت از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند، اما این دفعه پاسخ جمهوری اسلامی ایران، پاسخی قاطع‌تر و شدیدتر خواهد بود. مجازاتی که در انتظار اسرائیل است، مجازات کمی نخواهد بود.هم جمهوری اسلامی ایران و هم همه آزادی‌خواهان دنیا، رژیم صهیونیستی را مجازات خواهند کرد. سعیدی تاکید کرد: اما آنچه دنیا باید بداند، این است که ایران اسلامی حمایت از محور مقاومت و جبهه مقاومت را قوی‌تر و مستحکم‌تر از گذشته ادامه خواهد داد.دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم جزو راهبردها و برنامه‌های جمهوری اسلامی است. بنابراین دفاع از غزه مظلوم اما مقتدر و شجاع را جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهد کرد. اما تصمیم لازم را در خصوص مجازات اسرائیل، نحوه مجازات و زمان و مکان آن، مسوولان نظام خواهند گرفت.
او خاطرنشان کرد: اقدامی را که رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه انجام داد، همه کشورها که حامی محور مقاومت هستند، محکوم خواهند کرد و هیچ کسی از اقدام تروریستی اسرائیل دفاع نخواهد کرد. این نماینده مجلس در خصوص اقدام جمهوری اسلامی در حوزه دیپلماتیک و میدان، گفت: در کنار رایزنی‌های دیپلماتیکی که انجام خواهد شد آنچه مهم است اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران یقینا پاسخی خواهد داد که همه دنیا را متحیر خواهد کرد.

ایران چاره‌ای جز واکنش ندارد
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا نیز درباره ترور اسماعیل هنیه در تهران، تبعات آن و همچنین رویکردی که باید ایران در برابر این اقدام اتخاذ کند می‌گوید: «تروری که انجام شد از چند جنبه ناگوار بوده است، اول اینکه ایشان یکی از سران حماس و از رهبران اهل گفت‌وگو و تعامل فلسطین بودند، اینکه اسرائیلی‌ها چنین فردی با این طرز تفکر را ترور کنند، معنای خاصی دارد. از سوی دیگر پیش از این هم رژیم صهیونیستی بیشتر رهبرانی را انتخاب و ترور کرده که اهل تعامل و گفت‌وگو بودند.
این عملکرد نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل حاضر به تعامل و آتش‌بس نیست و به دنبال جنگ تمام‌عیار است.» این کارشناس سیاسی همچنین دومین پیام این ترور را این مساله می‌داند: «اسماعیل هنیه در خاک ایران ترور شد، به عنوان کسی که میهمان رسمی دولت جمهوری اسلامی است. وقتی در خاک ایران تروری انجام می‌شود، علنا نقض حاکمیت و تمامیت ارضی ایران است و به تعبیری پای نظام جمهوری اسلامی ایران هم وسط می‌آید.»
ایمانی سومین دریافت از این ترور را درباره نحوه اجرای آن عنوان می‌کند: «اگرچه نحوه ترور از سوی مقامات رسمی اعلام نشده اما بیشتر این مساله مطرح است که این ترور با نوعی بمب پرتابی انجام شده است. با این حال این مساله نشان‌دهنده این است که باید مراقبت‌های امنیتی به‌شدت تقویت شود.
هر چند ترور در همه کشورهای دنیا و برای همه مقامات کشورهای دنیا با توجه به تکنولوژی‌های جدید امکان‌پذیر است و چیز عجیبی نیست که سیاستمداری ترور شود، اما مساله اینجاست که اگر بازیگری بخواهد دست به ترور بزند، باید به عواقب ترور آگاه باشد.»
او همچنین اشاره‌ای به ترور ناموفق ترامپ که اخیرا هنگام سخنرانی‌های انتخاباتی انجام شد، انداخته و می‌گوید: «به عنوان مثال اخیرا شاهد ترور ترامپ بودیم؛ بنابراین ترور اقدامی غیرقابل دسترس نیست، اما بیشتر کشورها و گروه‌ها به دلیل عواقب این دست اتفاقات است که دست به آن نمی‌زنند.
بنابراین رژیم اشغالگر قدس این اقدام را با اهداف سیاسی انجام داده است. در واقع این اقدام در پی این بود که یکی از رهبران حماس را حذف کند و به نوعی روابط حاکمه از بن‌بست خارج شود و پای ایران را به جنگی که یک طرف آن قدرت‌های بزرگ هستند، بکشند.»
این فعال سیاسی بر این باور است که ایران در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد: «چرا که اگر رژیم صهیونیستی با اقدامی متقابل چه در داخل و خارج از خاک ایران روبه‌رو نشود، پیامدهای بسیار ناخوشایندی به دنبال می‌آورد. در واقع ایران باید حرکتی انجام دهد که به نوعی بازدارنده باشد و از ادامه روند اسرائیل جلوگیری کند.» ایمانی همچنین تاکید می‌کند: «نحوه پاسخ‌گویی ایران اما باید به گونه‌ای باشد که رژیم صهیونیستی آسیب ببیند، اما پای کشورهای دیگر به میدان منازعه باز نشود.»
این کارشناس از فصل جدید روابط میان ایران و رژیم صهیونیستی می‌گوید: «در حال حاضر باید منتظر درگیری مجدد و جدی بین ایران و رژیم صهیونیستی باشیم. چراکه ایران چاره‌ای جز پاسخ‌گویی ندارد. اصلا ایران باید برای حفظ منافع ملی کشور پاسخ مناسب و درخوری به اسرائیل بدهد.»
او معتقد است: «مقامات کشور ایران هم همین‌طور فکر می‌کنند و مطمئن هستیم که پاسخ جدی‌تر از قبل به رژیم اسرائیل داده می‌شود تا بالاخره این اقدامات تروریستی یک جایی متوقف شود.» ایمانی همچنین با اشاره به اینکه تا امروز هیچ‌کدام از کشورهای غربی و مقامات آمریکا هیچ‌گونه موضع‌گیری در محکومیت این اقدام انجام نداده‌اند، می‌گوید: «این رویکردها و اظهارنظرها در دنیا بسیار مهم است که جلوی درگیرهای بیشتر در منطقه گرفته شود، اما متاسفانه کشورهای غربی این اقدام را محکوم نکردند و به رژیم اشغالگر قدس فشار لازم و بازدارنده را وارد نکردند.
در واقع این سکوت است که آسیب‌های جدی وارد می‌کند. به‌طور طبیعی ایران چاره‌ای جز واکنش نخواهد داشت، اما همان‌طور که گفتم این پاسخگویی باید به شکلی باشد که مانند گذشته اقدام بازدارنده باشد و از گسترش جنگ در خاورمیانه بپرهیزد.»

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.