stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
  • کد خبر : 477714
  • 20 مرداد 1403 - 18:27
1

رییس‌جمهور گرفتار سهم‌خواهی جریان‌ها است

رییس‌جمهور گرفتار سهم‌خواهی جریان‌ها است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس دهم گفت: اولین چالشی که رئیس جمهور با آن روبرو است فشارهایی است که از سوی جریان‌های سیاسی برای سهم خواهی در دولت چهاردهم به ایشان وارد می‌کنند.
عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با ایسنا گفت: اولین چالشی که رئیس جمهور با آن روبرو است فشارهایی است که از سوی جریان‌های سیاسی برای سهم خواهی در دولت چهاردهم به ایشان وارد می کنند این مسئله حتی شامل حال افراد و جریان‌هایی که در ابتدای کار مدعی کمک به پزشکیان برای حل چالش‌های کشور بودند هم می شود.
نماینده مردم آمل در مجلس دهم گفت: آن‌چه شاهدیم سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی از رئیس‌جمهور است. این درست نیست. اگر ادعای کمک برای رفع مشکلات کشور وجود دارد دیگر نباید کمک‌شان را مشروط کرده و گروکشی کنند. تابوت اقتصاد رو به قبله است اما تشییع کنندگان بهه جای دفن آن دنبال مشخص کردن جایگاه خودشان در زیر این تابوت هستند. آیا نمی‌توان بدون چانه‌زنی و سهم‌خواهی دفن کرد؟
این عضو اصولگرایان مجلس دهم افزود: رئیس‌جمهور در حالی عهده‌دار وظایف ریاست جمهوری شد که اسماعیل هنیه ترور شد و ایشان به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید درست‌ترین و هوشمندانه‌ترین تصمیم را برای پاسخ به رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌گرفت. کسانی که این چالش را مشاهده کردند باید کار را به دولت آسان‌تر بگیرند و مجلس نیز همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند کار را در بررسی کابینه بر مردم و رئیس جمهور آسان کند.  
یوسفیان تصریح کرد: چالش‌هایی که برای رئیس جمهور برای تعیین اعضای کابینه بوجود آمد بسیار سخت، طاقت فرسا و گیج کننده است. حامیان و منتقدان رئیس جمهور باید دست از چالش عمدی تعیین کابینه بردارند. رئیس جمهور مستحق چنین رفتاری نیست.  
رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس دهم با اشاره به مانع پیش روی دولت چهاردهم در مجلس برای رای اعتماد کابینه، گفت: امیدوارم همانطور که رهبری در مراسم تنفیذ کابینه به مجلس تاکید کردند با رای به وزرای دولت روند تغییرات و اصلاحات را تسریع کند، این اتفاق بعد از معرفی وزرا بیفتد. حق مجلس است که به وزرای دولت رای اعتماد ندهد اما این مسئله نباید به نحوی باشد که رییس جمهور نتواند به وعدهایش عمل کند. هیچ کسی نمی‌گوید مجلس چشمانش را ببندد اما نباید به نحوی رفتار کند که شائبه ضربه به دولت به وجود آید. بی توجهی مجلس به شعارها و وعده‌های رییس‌جمهور و تاکیدات رهبری در این خصوص واویلای بزرگتری است که کشور را گرفتار چالش‌های سیاسی دامنه‌دار می کند. دولت چهاردهم با فشارها و تهدیدهای آمریکایی‌ها و اسراییلی ها از بعد از واکنش ایران به ترور هنیه روبروست حالا اگر گرفتار عدم همراهی مجلس هم شود، وا مکافات است.  
وی ادامه داد: حامیان و رقبای رییس جمهور دولت را در عمل تقویت کنند تا دولت بتواند چالشهای امنیتی، نظامی و اقتصادی را به خوبی مدیریت کند.  

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.