stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
  • کد خبر : 477784
  • 22 مرداد 1403 - 14:18
0

فارن افرز: آینده تاریکی در انتظار اسرائیل است

فارن افرز: آینده تاریکی در انتظار اسرائیل است

مجله آمریکایی در گزارشی می‌نویسد، در زمان تاسیس «اسرائیل» در سال ۱۹۴۸ این رژیم ادعا می‌کرد که قرار است به «اصل برابری حقوق سیاسی و اجتماعی و هم‌چنین منشور سازمان ملل» احترام بگذارد و وفادار باشد اما نه تنها هیچکدام یک از این توقعات را برآورده نکرد بلکه اکنون در جریان جنگ غزه و جنایات‌هایی که مرتکب شده، «آینده تاریکی در انتظار آن است.»

قلم | qalamna.ir :

با گذشت ۳۱۱ روز از جنگ غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات جنگی خود ادامه می‌دهند و هر روز در بحبوحه کوچ اجباری ساکنان غزه، به آمار شهدای این باریکه نیز افزوده می‌شود.

مجله آمریکایی «فارن افرز» در گزارشی می‌نویسد: «طی دهه‌ها، این تناقضات نامبرده‌ شده در اسرائیل بارها و بارها آشکار شده، مشکلات سیاسی متعددی را برای جامعه اسرائیلی ایجاد کرده و تاکنون هیچکدام یک آنها حل‌وفصل نشده است اما اکنون جنگ غزه و بحران قضایی مسیر را برای اسرائیل دشوار ساخته و آن را در یک نقطه شکست قرار می‌دهد.»

«فارن افرز» در ادامه با اشاره وضعیت نابسامان تل‌آویو می‌افزاید: «اسرائیل به‌طور فزاینده‌ای در مسیر غیرلیبرال، خشونت‌آمیز و مخربی قرار می‌گیرد. اگر تغییری در این مسیر رخ ندهد، آینده اسرائیل وارد دوره تاریک‌تری خواهد شد؛ دوره‌ای که ارزش‌های غیرلیبرال، سیستم سیاسی و جامعه آن را تعریف می‌کند. اسرائیل در مسیری قرار دارد که به‌طور فزاینده‌ای در رفتار خود نه تنها با فلسطینیان، بلکه در قبال اسرائیلی‌ها نیز خودکامه و مستبد می‌شود. اسرائیل می‌تواند دوستان خود را به سرعت از دست بدهد و مطرود شود. هم‌چنین با انزوای خود در جهان، آشفتگی‌هایی در داخل برایش ایجاد خواهد شد و آن را در معرض تباهی و فروپاشی قرار می‌دهد.»

پایان صهیونیسم

عملیات طوفان‌الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر در حالی به تل‌آویو ضربه زد که این رژیم پیشتر هم در وضعیت بی‌ثباتی بود. بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲، رژیم صهیونیستی مجبور شد پنج انتخابات سراسری برگزار کند و سرانجام پس از آخرین انتخابات در نوامبر ۲۰۲۲، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کابینه‌ای را با حمایت احزاب سیاسی و رهبران راست‌افراطی تشکیل داد. در سال ۲۰۲۳ نتانیاهو و کابینه‌ تندروی او اصلاحات قضایی را در راستای تضعیف قدرت دیوان عالی رژیم صهیونیستی به عنوان عالی‌ترین نهاد قضایی این رژیم معرفی کردند؛ اقدامی که جنجال‌های فراون و گسترده‌ای را در سرزمین‌های اشغالی توسط ساکنان آن به دنبال داشت.

فارن افرز: آینده تاریکی در انتظار اسرائیل است
اعتراضات علیه اصلاحات قضایی در تل‌آویو

این مجله آمریکایی می‌نویسد: «اعتراضات علیه اصلاحات قضایی، نگرانی‌هایی را در مورد مسئله دموکراسی در داخل اسرائیل برانگیخت اما درخصوص مسئولیت و رفتار اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها که تحت اشغال آنها زندگی می‌کنند، سوالی را مطرح نکرد. اسرائیل بر خلاف قوانین بین‌المللی، فلسطینیانی را که تحت حاکمیت خود در کرانه باختری و بیت‌المقدس زندگی می‌کنند، تحت حکومت نظامی قرار می‌دهد. دولت‌های پی‌درپی اسرائیل هم‌چنین بر گسترش شهرک‌های یهودی در کرانه باختری نظارت کرده‌اند و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی را در آینده به خطر می‌اندازند. جنگ در غزه، جایی که نیروهای اسرائیلی حدود ۴۰ هزار نفر را قربانی کرده‌اند، نشان می‌دهد که اسرائیل نمی‌تواند یا مایل نیست به اصولی که پیشتر وعده داده، پایبند بماند.»

«یشایاهو لیبوویتز» دانشمند و فیلسوف صهیونیستی معتقد است: «پایان صهیونیسم نزدیک‌تر از آن چیزی است که بسیاری از اسرائیلی‌ها نسبت به آن اذعان می‌کنند.»

مجله «فارن افرز» در پایان با اشاره به تاثیرات و پیامدهای جنگ غزه بر رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «جنگ در غزه، اختلافات سیاسی در اسرائیل را به‌خصوص میان گروه‌های راست و چپ عمیق‌تر کرده است. جنگ در غزه هم‌چنین اختلافات را میان یهودیان مذهبی و سکولار تشدید کرده و حتی اقتصاد اسرائیل را در وضعیت بی‌ثباتی قرار داده است. در نهایت جنگ در غزه، اسرائیل را با یک شکست مواجه ساخته است.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.