stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 18 August , 2024
  • کد خبر : 477988
  • 27 مرداد 1403 - 14:15
0

ورود ۲۵ هزار پاکستانی به ایران برای شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق

ورود ۲۵ هزار پاکستانی به ایران برای شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه، گفت: تاکنون ۲۵ هزار نفر پاکستانی از مرزهای ریمدان و میرجاوه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد کشور شده‌اند.

قلم | qalamna.ir :

«عباس احمیدی» رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با تشریح اقدامات این وزارتخانه جهت ایجاد تسهیلات برای سفر زائران اربعین حسینی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: گذرنامه یا دفترچه خادم توسط نیروی انتظامی برای اتباع خارجی مقیم ایران جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی با کمک دولت عراق صادر می‌شود و اتباع می‌توانند از این طریق در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

وی با بیان این‌که امسال تصمیم گرفته شده است که اتباع خارجی به خصوص اتباع پاکستانی و افغانستانی و سایر اتباع از کشورهای همجوار که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از ایران عبور می‌کنند باید با حمل و نقل یکسره از کشور خودشان به مرز چذابه بیایند، گفت: سال گذشته به خاطر موضوع حمل و نقل مشکلاتی برای این زائران ایجاد شد ولی امسال برای حل این مشکل مجوز لازم برای ورود ماشین‌های پاکستانی و افغانستانی به داخل خاک کشور صادر شد و آنها با حمل و نقل یکسره به مرز چذابه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی می‌آیند.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با بیان این‌که این تصمیم دارای مزایا و معایبی است، تصریح کرد: مزایای آن این است که اتباع خارجی دیگر در مرزهای ورودی معطلی ندارند و به صورت مستقیم به مرز چذابه می‌روند. عیب آن این است که ساختار حمل و نقل در ۲ کشور افغانستان و پاکستان ضعیف است و  این موضوع چالش‌هایی برای زائران ایجاد کرده است.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه با بیان این‌که تاکنون  قریب به ۲۵ هزار زائر پاکستانی از مرزهای ریمدان و میرجاوه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد خاک کشور شده‌اند، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در نمایندگی‌های ایران و پاکستان صورت گرفته که با سهولت بیشتری روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شود و در همین چارچوب صدور روادید برای آنها رایگان است. دولت عراق نیز روادید را به صورت رایگان برای آنها صادر می‌کند.

احمیدی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در گفت‌وگو با رادیو اربعین تصریح کرد: با هماهنگی که با استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی انجام داده‌ایم تلاش داریم، ظرفیت حمل و نقلی که ایجاد می‌شود را  به مرزها بفرستیم تا این زمینه فراهم شود که تعداد بیشتری از زائران خارجی بتوانند در این راهپیمایی شرکت کنند و با مشکل حمل و نقل روبه‌رو نشوند.

وی همچنین با اشاره به خدماتی که از سوی دفاتر نمایندگی ایران در عراق به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود، ادامه داد: دفاتر موقت شبانه‌روزی نیز در شهرهای کربلا، نجف، سامرا، فرودگاه نجف، شهر حله، منطقه حسینیه در مرز خسروی و … ایجاد کرده‌ایم که به صورت شبانه‌روزی خدمات به زائران ارائه می‌کنند.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه همچنین در همین ارتباط اضافه کرد: خط ۱۲۸ نیز با همکاری دولت عراق افتتاح و راه‌اندازی شده است و زائران ایرانی که وارد عراق می‌شوند با سیم‌کارت همراه اول و ایرانسل خود می‌توانند با گرفتن شماره ۱۲۸ بدون گرفتن کد به اتاق فرمان در کربلا وصل شوند تا اگر مورد اضطراری وجود دارد به این اتاق فرمان منتقل کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.