stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۴ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 4 September , 2024
  • کد خبر : 478787
  • 14 شهریور 1403 - 2:16
2

روند خروجی جریان پول حقیقی ۷ برابر شد!

روند خروجی جریان پول حقیقی ۷ برابر شد!
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: بورس تهران در انتهای معاملات سهامی امروز شاهد تشدید قابل توجه خروج سرمایه حقیقی در کنار در جا زدن شاخص‌های سهامی بود. اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۰۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۰۰ واحد رسید.

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و ۴۵۹ واحدی در رقم ۶۵۹ هزار و ۷۱۲ واحدی ایستاد.شاخص کل فرابورس ۳۴ واحد رشد کرد به رقم ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۲۹۲ واحد به سطح ۱۱۳ هزار و ۵۸۶ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بورس تهران
روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.امروز نماد تجلی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۵۱ میلیارد تومان بود. پس از تجلی، نماد‌های شستا، فولاد، وبملت و ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های نوری، شبندر، رمپنا و شیران تعلق داشت.

نماد‌های اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس
امروز نماد‌های تاپیکو، شبندر و نوری نماد‌های سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نماد‌های فولاد، فملی و شستا نماد‌های قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های خاور، شاوان و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نماد‌های تجلی، نیان و سمگا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.در بین نماد‌های پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و پردیس در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز تجلی، فرز و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات خرد سهام
امروز ارزش معاملات خرد سهام با افت ۲۲ درصدی نسبت به روز یکشنبه به رقم ۳ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان کاهش یافت و بار دیگر وارد سطح ۳ همتی شد.

جدول ارزش معاملات‌
در معاملات امروز نماد افران بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۵۴۷ میلیارد تومان بود.

دلیل افزایش قیمت آهن در ماه‌های اخیر
پس از افران، یاقوت بیشترین ارزش معاملات را داشت و فسپر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شتاب و اهرم در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک ۷۰۰ میلیون و ۵۱۸ هزار سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شتاب تعلق داشت. دو نماد ومعادن و پارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس
در معاملات سه‌شنبه، ۱۸۲ نماد صف خرید داشتند و ۱۴۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۵۷۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۷ درصدی به رقم ۳۳۶ میلیارد تومان رسید.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.