stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 10 September , 2024
  • کد خبر : 479043
  • 19 شهریور 1403 - 18:28
1

پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند
قلم | qalamna.ir :
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمی‌خواهیم تنها حرف بزنیم از این رو بعد از آنکه عمل کردیم اعلام خواهیم کرد، گفت: هر تعاونی که بخواهد کار کند، قول می‌دهیم که موانع اداری را از پیش پای آنها برداریم.
مسعود پزشکیان عصر امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور با بیان اینکه باید بدانیم در چه نقطه‌ای هستیم، مشکل کجاست و به کجا قرار است برسیم، گفت: باید بررسی کنیم اینکه سال‌هاست حرف زدیم ولی به جایی نرسیدیم به چه دلیل بوده است؟
وی افزود: باید بتوانیم بررسی کنیم چرا در برخی موضوعات خوب عمل می‌کنیم و در برخی موضوعات بد عمل می‌کنیم.
آن لحظه که چشمم را بر کمک دیگران بستم هر کاری خواستم در مدیریت انجام دادم
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در بهداشت و درمان چهار اصل داریم؛ عدالت، مشارکت، روابط بین‌بخشی، تکنولوژی مناسب. زمانی که رئیس دانشگاه بودم تصورم این بود که هر مدیری پول بیشتری جذب کند، مدیر باعرضه‌تری است! مسئولان بالاتر قول داده بودند، ۴۰ یا ۶۰ میلیون تومان به ما بدهند، بعد از ۶ ماه ۴ میلیون هم ندادند! خیلی به من برخورد! با خودم فکر کردم اگر آنها نبودند، آیا ما باید به این شکل عقب‌مانده بودیم و باید منتظر بمانیم کی آقایان لطف کنند و به ما پول بدهند!
پزشکیان اضافه کرد: آن لحظه که چشمم را از دیگران بستم و به خود و اطرافم نگاه کردم هر کاری در مدیریت دلم خواست انجام دادم؛ بیش از ۶۰۰ خانه بهداشت را ۶ ماهه ساختیم! دولت به ما برای ۱۰ خانه پول می‌داد، دو سال طول می‌کشید پول تمام می‌شد خانه تمام نمی‌شد!
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید بتوانیم وحدت کنیم و مشارکت مردم را جلب کنیم، یادآور شد: ما جنگ را چگونه اداره کردیم، اگر جنگ را با قاعده‌ای که هست یعنی با پول‌های دولت و لشکر و ارتش، می‌خواستم اداره کنیم آیا می‌توانستیم به جایی برسیم!؟
پزشکیان تاکید کرد: مردم اداره کردند، مردم ایستادند، شما بروید شهدا را نگاه کنید، بیشترین شهدا همان مردم عادی هستند، او دکان و اداره‌اش را بست، زندگی‌اش را تعطیل کرد به جبهه رفت و جانانه ایستاد و اجازه نداد یک وجب خاک ما دست این بیگانگان بیفتد، تمام دنیا پشیبانشان بودند اما نتوانستند کاری کنند.
تعاون باید از مدرسه و دانشگاه شروع شود
وی با بیان اینکه کتاب می‌نویسیم اما مشکل را حل نمی‌کند، با بیان اینکه تعاون باید از مدرسه و دانشگاه شروع شود، تاکید کرد: باید تغییر رفتار ایجاد کنیم و این موضوع به صورت تئوری ایجاد نمی‌شود بلکه در ساختار آموزشی با پرورش نهادی نمی‌شود. ما قرآن را داریم پس چرا مشکل‌مان حل نشده است؟ بارها گفته‌ام که «الرحمان» را برای مُرده می‌خوانیم. خداوکیلی این پست‌هایی که می‌دهیم بر اساس عدالت است؟
رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر به نخبگان، کاردانان و کارشناسان احترام می‌گذاشتیم، کار به اینجا می‌رسید؟ یک حرف یا انگی به آنها زدیم تا خودمان رئیس شویم و بقیه کنار رفتند. باید به عالمان احترام گذاشت و این نگاه و باور را درست کرد.
پزشکیان گفت: آموزش تئوری نیست و اینکه چگونه باید در مدرسه آموزش دهیم را باید با وزیر آموزش و پرورش بررسی کنیم. آموزش تنها محفوظات ذهنی نیست. علم مهارت و تغییر رفتار در آموزش مهم است و در کشورهای دیگر به این توجه نمی‌کنند که چه نمره‌ای آورده‌ای، بلکه رفتار هم مهم است و توصیه یک استاد برای یک دانشجو ارزش بالاتری از نمره دارد.
وی افزود: کافی‌ست یک پیام از رفتار بد منعکس شود دیگر هیچ بنگاهی آن فرد را به کار نمی‌گیرد. چرا که اگر فردی رفتار خوبی نداشته باشد به درد آن بنگاه نمی‌خورد و این رفتار است که ارزش دارد.
موانع اداری را از پیش پای تعاونی‌ها بر می‌داریم
رئیس جمهور اظهار کرد: آدم‌هایی تربیت کردیم که ادعا می‌کنند، نخبه هستند اما حاضر نیستند با دیگران و کنار هم کار کنند. آموزش تیمی است و بر اساس منیّت نیست؛ تیم باید با هم بالا بیاید و رقابت سالم داشته باشد. اگر این موارد را به آدم‌ها یاد بدهیم، تعاونی‌ها راحت‌تر شکل می‌گیرد.

پزشکیان با بیان اینکه آماده‌ایم که بستر را برای کسانی که باور به کار دارند، آماده کنیم، افزود: نمی‌خواهیم تنها حرف بزنیم، بعد از اینکه عمل کردیم اعلام خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: هر تعاونی که بخواهد کار کند، قول می‌دهیم که موانع اداری را از پیش پای آنها برداریم.
رئیس‌جمهور گفت: دست به دست هم دهیم با ایمان و باور کشور خودمان را آباد کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.