stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 10 September , 2024
  • کد خبر : 479048
  • 20 شهریور 1403 - 2:15
1

خطر در کمین اقتصاد برزیل است

خطر در کمین اقتصاد برزیل است
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: بدترین خشکسالی در ۴۰ سال اخیر، محصولات اصلی برزیل را در معرض خطر قرار داده است. در ابتدا آتش‌سوزی‌، مزارع نیشکر را سوزاند و اکنون، بدترین خشکسالی در بیش از چهار دهه گذشته، محصولات قهوه و سویا را در برزیل تهدید می‌کند. مرکز ملی نظارت بر بلایای طبیعی اعلام کرد که از ماه مه تا اگوست، برخی از مناطق کلیدی کشاورزی با خشک‌ترین آب‌وهوا از سال ۱۹۸۱ مواجه بودند و حداقل تا دو هفته دیگر بارانی پیش‌بینی نمی‌شود، دوره‌ای که درختان قهوه معمولاً گل می‌دهند و کشاورزان سویا می‌کارند.
 

کمبود بارندگی برای عرضه جهانی محصولات زراعی در دنیایی که برای همه چیز از شکر گرفته تا قهوه و سویا به طور فزاینده ای به برزیل وابسته شده است، خطراتی ایجاد می‌کند. ضرر و زیان می‌تواند استرس مالی را برای کشاورزان برزیلی که در حال حاضر با کاهش شدید قیمت‌ها مقابله می‌کنند، تقویت کند.

این یکی از بدترین خشکسالی‌ها در تاریخ قهوه و باعث افزایش قیمت بیش از ۳۰ درصدی قهوه شده است و از دست رفتن محصولات در برزیل می‌تواند به این رالی کمک کند.آتش‌سوزی‌های جنگلی که هفته گذشته در مزارع نیشکر رخ داد، پیش‌بینی برای تولید شکر برزیل برای فصل جاری را اصلاح کرد. این یک شکست برای ملتی است که در ابتدا انتظار می‌رفت محصولی عظیم جمع‌آوری کند.

بلومبرگ گزارش کرد از آنجایی که هوا همچنان خشک است و دمای هوا بالاست، ایالت سائوپائولو برای آتش‌سوزی‌های جنگلی بیشتر در این آخر هفته آماده باش است. مارکو آنتونیو دوس سانتوس، هواشناس اظهار کرد که بارش‌های معمولی که نمونه‌ای از بهار برزیل است احتمالاً تا اواخر اکتبر به تعویق خواهد افتاد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.