تصاویری از نمایشگاههای خودروی شلوغ در هفته گذشته در رسانههای اجتماعی چین به نشانههایی اضافه میکنند که این بازار رونق بسیاری داشته است. البته باید دید که آیا این افزایش میتواند روند کلی کاهش هزینههای مرتبط با خودرو را که در هشت ماه اول سال ۲.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته بود، معکوس کند.
البته به غیر از هزینه خودرو، مردم سفرهای جادهای را به عنوان روش ترجیحی برای سفر در تعطیلات انتخاب کردند که باعث ترافیک شد و برای افرادی که از خودروهای برقی استفاده کردند، صفهای طولانی در ایستگاههای شارژ را ایجاد میکند.
بیزینس گزارش کرد که دادههای رسمی نشان میدهد که این کمک کرد تا برق شارژرهای عمومی در بزرگراهها به رکورد ۱۵.۵۸ گیگاوات ساعت در دو روز اول تعطیلات برسد. بر اساس داده ها، این افزایش ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه تعطیلات در سال ۲۰۲۳ است.