stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024
  • کد خبر : 480449
  • 19 مهر 1403 - 17:53
2

عراقچی: جامعه جهانی با اسرائیل مقابله نکند، با غزه‌های دیگری روبرو خواهیم بود

عراقچی: جامعه جهانی با اسرائیل مقابله نکند، با غزه‌های دیگری روبرو خواهیم بود

وزیر خارجه ایران هشدار داد «تعداد آوارگان در لبنان تقریبا با آوارگان در غزه برابر شده» و اگر جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه اقدامی انجام ندهند، «با غزه‌های دیگری در منطقه روبرو خواهیم بود».

قلم | qalamna.ir :

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دوحه سفر کرده است، از رایزنی‌های مشترک با شیخ «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر درباره توقف جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه خبر داد.

عراقچی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما و با اشاره به سفر اخیر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به قطر گفت: چند روز پیش سفری رسمی به قطر داشتیم که آقای پزشکیان و امیر قطر ملاقات‌های خوبی را داشتند.

دیپلمات‌عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سفر کوتاه او به قطر صرفا برای رایزنی درباره مسائل منطقه بوده است، گفت: در ملاقات‌های عمومی و خصوصی بحث‌های خیلی خوبی صورت گرفت. درباره نگرانی‌های جدی در منطقه در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی اتفاق‌نظر وجود دارد.

او همچنین اشاره کرد که «بحث آوارگان در لبنان و فعالیت‌هایی که باید برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شود»، از محورهای رایزنی با وزیر خارجه قطر بوده است.

وزیر خارجه ایران در این‌باره گفت: اتفاق‌نظر خوبی وجود دارد و ما رایزنی‌های خوبی داشتیم و قرار است این اقدامات با کشورهای دیگر منطقه و رایزنی‌ها با کشورهای دیگر در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کند.

عراقچی در ادامه افزود: جامعه بین‌المللی باید تلاش کند از جنایت‌هایی که توسط یک فرد به‌خاطر منافع خود انجام می‌گیرد و یک منطقه‌ای را به سمت جنگ، درگیری و تنش می‌کشاند، جلوگیری کند. مجموعه فعالیت‌هایی را هماهنک کرده‌ایم که ان‌شاءالله مستمر خواهد بود.

تجاوزگری رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد مگر با تلاش مشترک

وزیر خارجه ایران درباره سفر به عربستان نیز گفت: ما با ریاض، دوحه و دیگر کشورهای منطقه نگرانی مشترک درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اراده مشترک برای جلوگیری از کشتار بیشتر مردم داریم.

او با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: تعداد آوارگان در لبنان تقریبا با آوارگان در غزه برابر شده است، یعنی یک غزه دیگری را اسرائیل در حال تلاش برای ایجاد آن است و اگر جامعه بین‌المللی جلوگیری نکند یا منطقه به این موضوع ورود نکند، حتما ما با غزه‌های دیگری در منطقه روبرو خواهیم بود.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «خصلت تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد مگر با تلاش جمعی و مشترک».

عراقچی توضیح داد: درک و نگرانی مشترک درباره یک تهدید جامع در منطقه، احتمال یک جنگ فراگیر و لزوم مقابله مشترک با آن نیز وجود دارد اما باید راه‌های آن را با کشورهای بیشتر مورد مشورت قرار داد.

دیپلمات‌عالی‌کتبه ایران که هفته گذشته به لبنان و سوریه سفر کرده بود، روز چهارشنبه به ریاض رفت و با «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد و «فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مسائل منطقه رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه ایران ساعتی پیش دوحه را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.