stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 15 October , 2024
  • کد خبر : 480650
  • 24 مهر 1403 - 18:26
0

 تشییع  پیکر سردار نیلفروشان با حضور رئیس جمهور

 تشییع  پیکر سردار نیلفروشان با حضور رئیس جمهور
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: مراسم تشییع شهید نیلفروشان با حضور مقامات لشکری و کشوری در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.
مسعود پزشکیان رئیس جمهور و  محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه هم در مراسم حضور یافتند. در این مراسم که سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار علی فدوی، سردار حسین نجات، سردار محمدعلی جعفری، محسن رفیق‌دوست، سفیر یمن در تهران و جمعی از چهره‌های سیاسی و نظامی حاضر بودند و محمود کریمی به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.
علاوه بر حضور خانواده سردار شهید نیلفروشان، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله همسر سردار شهید حسین همدانی و سردار شهید سید حمید تقوی فر در مراسم تشییع پیکر شهید راه مقاومت حضور دارند. 
سرلشکر عباس نیلفروشان مستشار نظامی سپاه پاسداران، ۶ مهر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت، همراه با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید   و روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰ مهر از کشف پیکر وی خبر داد.
پیکر شهید نیلفروشان که عصر دوشنبه – ۲۳ مهر – از بیروت وارد بغداد شده بود پس از تشییع در کربلا و نجف، برای تشییع و خاکسپاری وارد ایران شد.
همچنین  جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نتیجه جنگ مطابق وعده الهی پیروزی حزب خدا و شکست حزب شیطان است.
سردار علی فدوی در حاشیه برگزاری مراسم تشییع شهید نیلفروشان اظهار کرد: میدان و دیپلماسی باهم هماهنگ تر و مستحکم‌تر شدند. این موضوعی است که الان بروز بیشتری دارد وگرنه همواره روال ما این بود که هیچ مسیری برای پیروزی بر جبهه کفر آمریکا و همراهانش را نبستیم. جبهه میدان همواره باز بوده و جبهه دیپلماسی هم همیشه باز بوده است.
فدوی ادامه داد: عملکرد جبهه مقاومت بی‌نظیر است. کاری که در بیش از یک سال اخیر انجام شده، بی‌نظیر بوده است. یک جبهه بزرگ درست شده است. خبیثان عالم فکر می‌کردند ما ذره ذره در جاهای مختلف هستیم، در حالی که کل منطقه، مقاومت شده است. وقتی ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن به عنوان یک ید واحده عمل می‌کنند یعنی ما با سرعت رو به جلو هستیم.
وی یادآور شد: نتیجه جنگ مسلم است که مطابق وعده الهی، پیروزی از آن حزب‌ خداست و شکست از آن حزب شیطان است. این‌بار هم داریم همین را می‌بینیم. ما چهل و پنج سال است که این وضعیت را می‌بینیم.جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران ام‌القرای انقلاب اسلامی است‌. از اول بوده و الان هم هست. ما با قوت – مطابق فرامین امامان انقلاب اسلامی که سپاه آن فرامین را به عنوان بازوی ولایت فقیه اجرایی کرده است – از مظلوم دفاع می‌کنیم و با ظالم می‌جنگیم. ما دست همه کسانی که با ظلم و شرارت خبیثان آمریکایی و صهیونیست‌ها می‌خواستند مقابله به مثل کنند را پر کرده‌ایم.فدوی تصریح کرد: الان فلسطینیان، حزب‌الله و یمن قدرتمند شدند و برای آمریکایی ها شاخ و شانه می‌کشند و آنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این یعنی هر روز توان جبهه حق مقاومت و انقلاب اسلامی قوی‌تر می‌شود و این حتماً به پیروزی که همه عالم بتوانند ببینند ختم می‌شود.وی افزود: سرزمین‌های اشغالی از سوی صهیونیست‌ها سرزمین‌های کوچکی از لحاظ جغرافیایی محسوب می‌شود و اندازه یکی از استان‌های کوچک ایران هم نیست. اگر اراده کنیم کل صهیونیست‌ها را می‌توانیم از بین ببریم.

حضور سردار قاآنی در میدان امام حسین 
حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم استقبال از پیکر شهید «عباس نیلفروشان» مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
مردم حاضر در مراسم بدرقه سرلشکر شهید نیلفروشان، با مشاهده سردار قاآنی شعار حیدر حیدر سر دادند.
حاضرین در مراسم با در دست داشتن پرچم حزب الله لبنان و فلسطین، شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند.از ساعت ۹ صبح  با ورود پیکر شهید نیلفروشان برای تشییع به میدان امام حسین (ع) تهران و با حضور مردم، مراسم تشییع آغاز شد.
حجت الاسلام  حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه شهید نیلفروشان برای سیدحسن نصرالله رفیق و پشتوانه بود، اظهار کرد: شهید نیلفروشان کسی بود که با تایید رهبری انقلاب به یاری سیدحسن نصرالله در میدان حاضر شد و در اوج درگیری‌ها حاضر بود. او رفیق نیمه راه سیدحسن نشد ‌و تا شهادت با وی ماند.
وی افزود: دشمن بداند اگر ما را بکشد مکتب مقاومت جان بیشتری می‌گیرد. امروز جبهه مقاومت با قدرت بیشتری به راه خود ادامه می‌دهد و تا نابودی دشمن لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: شهادت آرزوی رزمندگان است. دشمن اگر می‌خواهد مکتب آنان را از بین ببرد بداند که با شهادت، مکتب شهدا زنده‌تر می‌شود.
وی تصریح کرد: شهید نیلفروشان علمدار سید حسن نصرالله بود. ما با رهبری پیمان می‌بندیم که همانگونه که نماز جمعه اول در تهران به امامت ایشان برگزار شد، نماز جمعه دوم را در بیت‌المقدس و مسجد الاقصی به امامت ایشان با حضور میلیون‌ها رزمنده برگزار خواهیم کرد.با پایان سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، پیکر شهید نیلفروشان از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا تشییع شد. مراسم وداع در پایتخت با پیکر شهید نیلفروشان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار می شود.
 مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان روز چهارشنبه ۲۵ مهر و تشییع و خاکسپاری عصر پنجشنبه ۲۶ مهر در اصفهان برگزار می‌شود.
در بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی برای این شهید آمده است: «شهادت در راه خدا برای او که عمری را در جهاد برای برافراشتن پرچم اسلام گذرانده است فیض بزرگی است.»

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.