این صحبتها باعث شد موسری جزییات بیشتری مطرح کند. وی توضیح داد که این تصمیمها در سطح جمعی، نه در سطح فردی اتفاق میافتد، بنابراین، این طور نیست نیست که تعاملات فردی بینندگان، بر کیفیت ویدیویی که برای آنها پخش میشود تاثیر بگذارد. موسری افزود: ما به کیفیت بالاتر (رمزگذاری فشردهتر پردازنده گرافیکی و ذخیرهسازی گرانتر برای فایلهای بزرگتر) برای تولیدکنندگان محتوا که بازدیدهای بیشتری دارند، تمایل داریم.
تعدادی از کاربران گفتند این رویکرد، سیستمی را ایجاد میکند که به تولیدکنندگان محتوای محبوب نسبت به گمنامترها، اولویت میدهد و تولیدکنندگان محتوای محبوب، محتوایی با بالاترین کیفیت را ارسال میکنند که محبوبیت آنها را بیشتر میکند؛ در حالی که تولیدکنندگان محتوای کوچکتر نمیتوانند پیشرفت کنند.
بر اساس گزارش تِک کرانچ، موسری گفت این یک نگرانی به حق است اما با این حال، مدعی شد که در عمل، به نظر نمیرسد اهمیت چندانی داشته باشد زیرا تغییر کیفیت بزرگ نیست و تعامل افراد با ویدیوها بیشتر مبتنی بر محتوای آنهاست، نه کیفیت آنها.