در آن دوره گرانقیمتترین خودرو مونتاژ داخلی کدیلاک سویل بود که تحت نام کدیلاک ایران توسط کارخانجات جنرال موتورز ایران (بعدها پارس خودرو) تولید میشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پیش از اجرای تحریمهای ظالمانه توسط ایالات متحده، هنوز خودروهای آمریکایی در کشورمان مونتاژ میشدند؛ اما در این میان مانعی فرهنگی سبب شد تا بازار این خودروها به شدت کساد شود.
این امر چیزی نبود به جز شور و شوق انقلابی و ضدامپریالیستی مردم و جوانان در آن زمان که حتی با خرید هرگونه مرکب آمریکایی نیز مخالف بودند. در بین محصولات آمریکایی اما وضع کدیلاک ایران از همه بدتر بود، چرا که بسیاری مالکیت این خودرو را مترادف با داشتن نسبت و یا ارتباط با دستگاههای حکومت پهلوی از جمله ساواک و دربار طاغوت میدانستند. همین ارتباط ممکن بود حتی برای مالک دردسرساز نیز شود و به دستگیری و بازجویی او ختم شود.
عصر خودرو،به همین جهت بیشتر کادیلاکهای ایران از نظرها پنهان شدند و جنرال موتورز ایران نیز مجبور شد تا برای بهتر شدن وضعیت بازار ابتدا قیمت آن را از بالای ۲۵۰ هزار تومان به زیر این قیمت (۲۴۶ هزار و ۸۵۵ تومان) و سپس در سال ۱۳۵۸ شمسی به محدوده ۱۹۷ هزار و ۴۸۶ تومان رساند تا بلکه عدهای به سمت خرید این خودرو کشیده شوند.