احمد خرم با اشاره به عملکرد ضعیف سازمان نظام مهندسی در کشور، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به خصوص در دوره پنجم و ششم عملکرد ضعیفی داشت و عملکرد سازمان شفاف نبود و همکاری با مهندسان به پایین ترین سطح خود رسیده بود.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در توزیع کار انصاف و عدالت زیر پا گذاشته شده، این در شرایطی است که دولت به بسیاری از پیمانکاران بدهکار است و چک پیمانکاران وصول نمی شود.
وزیر راه و ترابری دوره اصلاحات با بیان اینکه انتظار اعضا و پیمانکاران این است که سازمان در این شرایط از اعضای خود حمایت حقوقی و قضایی داشته باشد، اظهار کرد: در این مدت سازمان عملکرد خوبی در احقاق حقوق اعضای خود نداشت.
خرم با اشاره به انحصاری که در این نهاد غیر دولتی به وجود آمده است، گفت: از دیگر مشکلاتی که این سازمان گرفتار ان شده انحصار طلبی و فساد مالی است و ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر محدود شدن ورود افراد به انتخابات سازمان نظام مهندسی می تواند راهکاری برای مبارزه با فساد باشد.
وی افزود: موضوع دیگری که در سال های اخیر کمتر به ان توجه شده شایسته سالاری و جوان گرایی است و در این دوره مساله مهم همراه بودن و تعامل با دولت است و سازمان نظام باید هماهنگ با دولت پیش برود
وزیر دوره اصلاحات با تاکید بر اینکه اعضای سازمان نظام مهندسی باید مدیر و مسئولیت پذیر باشند، ادامه داد: متاسفانه فساد در کشور اپیدمی شده البته اینکه تصور کنیم با محدود شدن ورود افراد به انتخابات،فساد از سازمان نظام مهندسی برچیده می شود تصور غلطی است اما اینکه دست روی دست بگذارند تا به فساد دامن زده شودهم سیاست غلطی است.
خرم افزود: از یک تشکل بخش خصوصی بعید است که در دامن فساد و رانتی که در فرصت های واگذاری پروژه ها به دست می اورد گرفتار شود.
وی با تاکید بر اینکه این دولت به دنبال دولتی کردن مجموعه سازمان نظام مهندسی است، صحت ندارد و دروغ است، افزود: دولت به دنبال این است که سازمان نظام مهندسی مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد.
وزیر دوره اصلاحات درباره ورود چهره های مطرح سیاسی و اقتصادی به این دوره از انتخابات گفت:معتقدم تشکل های مهندسی به این دلیل که سیاسی نبوده اند نتوانسته اند حقوق تشکل ها را بگیرند و چهره های مطرحی که در گذشته در دولت بوده اند و با مسئولان ارتباط دارند می توانند نقطه اتصال بخش خصوص و دولت باشند.