stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 117951
  • 13 اردیبهشت 1399 - 7:10
4

ترامپ جایگزینی برای سفیر جنجالی در اوکراین معرفی کرد

ترامپ جایگزینی برای سفیر جنجالی در اوکراین معرفی کرد

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا «کیت دیتون» مشاور ارشد امور دفاعی در امور اوکراین را به عنوان سفیر جدید «فوق‌العاده و تام‌الاختیار» اوکراین نامزد کرده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید شامگاه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز رئیس‌جمهوری آمریکا از قصد خود برای نامزد کردن افرادی برای پست‌های کلیدی در دولتش خبر داد؛ کیت دیتون به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایالات متحده آمریکا به اوکراین.

دیتون همچنین به عنوان مدیر مرکز جورج سی‌. مارشال در آلمان از سال ۲۰۱۰خدمت کرده است. او در سال ۲۰۱۰ بعد از ۴۰ سال خدمت از ارتش آمریکا بازنشسته شد. او به زبان‌های روسی و آلمانی تسلط دارد و همچنین به عنوان وابسته دفاعی آمریکا در روسیه فعالیت کرده است.

خانم ماری یووانوویچ، سفیر کنونی آمریکا در اوکراین اواخر مه این پست را ترک می‌کند. صحبت‌های جنجالی یووانوویچ در تحقیقات استیضاح ترامپ حاشیه‌هایی ایجاد کرد.

یووانوویچ نقش مهمی در تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ ایفا کرد و شاهد پرونده او شد و درباره تعاملات رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص اوکراین و همچنین برکناری‌اش از سمت سفیری سخن گفت.

او پس از آنکه تاکید کرد درخواست‌های رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ برای تحقیقات از خانواده بایدن توسط کی‌یف وارد کانال‌های رسمی شود، در مه ۲۰۱۹ از سمتش عزل شد. این دیپلمات آمریکایی گفته بود، با فشار جولیانی و همکارانش از کار برکنار شده و تاکید داشت آن‌ها عامل “حملات دروغین” برای نفوذ بر تصمیم‌گیری ترامپ برای برکناری او بوده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.