stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 121821
  • 22 اردیبهشت 1399 - 10:31
1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

انجام روزانه ۵۰۰ تست “کرونا” در استان ;کرمانشاه

انجام روزانه ۵۰۰ تست “کرونا” در استان ;کرمانشاه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام روزانه 500 تست کرونا در استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری قلم و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر مرادی اضهار داشت: روزانه حدود ۵۰۰ تست کرونا در استان انجام می شود و تلاش داریم این تعداد را به هزار آزمایش در روز برسانیم.

وی افزود: از هشتم فروردین ماه امسال انجام تست PCR کرونا برای بیماران سرپایی کم علامت و افراد مشکوک در دو استان کرمانشاه و زنجان آغاز شد و هر روزه بر تعداد این آزمایشات در استان افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این آزمایش برای افرادی انجام می شود که یا کم علامت بوده و یا با افراد مبتلایان به کرونا در تماس هستند، تا بتوانیم از این طریق مبتلایان بی علامت و کم علامت کرونا در استان را شناسایی کنیم.

مرادی تصریح کرد: هدف از شناسایی این افراد، قرنطینه و ایزوله کردن آنهاست تا از این طریق بتوانیم به نحو موثری بیماری را در سطح جامعه کنترل کنیم.

این مسؤل خاطرنشان کرد: هرچه انجام آزمایشات و بیماریابی کرونا تقویت شود، کنترل این بیماری در سطح جامعه هم بهبود می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بی‌شک با ادامه ترددهای غیرضروری، باعث افزایش مبتلایان می‌شود و مردم باید بدانند که کرونا هنوز در سطح جامعه جولان می‌دهد و باید مراقبت های بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهند.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه مردم این روزها مثل شرایط عادی تردد می کنند و این امر می تواند زنگ خطری برای همه باشد و با ادامه این روند افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان بستری کرونا در استان وضعیت ثابتی دارد، اما هیچ چیزی قابل اطمینان نیست که این روند ادامه داشته باشد و اگر مردم احتیاط نکنند، قطعا افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.