stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 124689
  • 29 اردیبهشت 1399 - 9:45
3

بروندی بدون ترس از کرونا به پای صندوق‌ رای می‌رود

بروندی بدون ترس از کرونا به پای صندوق‌ رای می‌رود

شهروندان بروندی روز چهارشنبه در حالی پای صندوق‌های رای می‌روند که سایه کروناویروس بر این انتخابات سایه افکنده و به نخستین چالش برای رئیس جمهوری جدید این کشور بدل می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیر انکرونزیزا، رئیس جمهوری بروندی که از ۲۰۰۵ در راس امور بوده با تصمیمش برای کناره‌گیری ناظران را شوکه کرد. کاندیدای پیشنهادی رئیس جمهوری بروندی “اواریسته انداییشیمیه” یک ژنرال بازنشسته ارتش است که جانشین رئیس جمهوری در حزب حاکم محسوب می‌شود.

شش کاندیدای دیگر شامل رهبر حزب اپوزیسیون به نام “آگاتون رواسا” می‌شوند که معاون رئیس مجمع ملی نیز است.

درحالیکه اتیوپی تصمیم گرفته تا انتخابات سال جاری میلادی را به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر بیندازد، بروندی اعلام کرده که به هر ترتیبی آن را برگزار می‌کند به طوریکه تا پیش از برگزاری انتخابات راهپیمایی‌ها و کمپین‌های انتخاباتی شلوغ برقرار بود.

بروندی به صورت رسمی تنها ۴۲ مورد ابتلا به کروناویروس و یک مورد مرگ را ثبت کرده اما پزشکان و اپوزیسیون دولت را به مخفی کاری درباره حقایق مربوط به شیوع این بیماری ویروسی متهم می‌کنند.

دولت چهار مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی را بدون آنکه توضیحی بدهد اخراج کرده و آنها روز شنبه بروندی را ترک گفتند؛‌ این اقدام در حالی صورت گرفته که این کشور در حال مقابله با ویروس کروناست.

مقام‌های بروندی پایین بودن نرخ عفونت در کشور را برخورداری کشور از “حفاظت الهی” دانسته و به شهروندان تاکید کردند تا زندگی عادی و روزانه خود را بدون ترس سپری کنند.

بروندی اقداماتی را در راستای محدود سازی یا اجرای روش‌های مقابله با ویروس کرونا در نظر نگرفته در حالی بسیاری از کشورهای منطقه بجز تانزانیا راهکارهایی را در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اجرایی کرده‌اند.

انتخابات بروندی به دور از چشم ناظران بین‌المللی برگزار می‌شود، چون دولت این کشور از حضور ناظران از سازمان ملل یا اتحادیه آفریقا امتناع کرده و اتحادیه آفریقا را به داشتن ارتباط نزدیک با اپوزیسیون در این کشور متهم کرده است.

جامعه شرق آفریقا قرار بود تیمی از ناظران را به بروندی اعزام کند اما این کشور اعلام کرد که آنها باید ۱۴ روز در قرنطینه باشند و به همین دلیل در روز انتخابات نمی‌توانند نظارتی داشته باشند.

۵.۱ میلیون شهروند بروندی واجد شرایط رای‌گیری در انتخابات روز چهارشنبه هستند که از ساعت ۴ به وقت گرینویچ آغاز و در ۱۴ به وقت گرینویچ پایان می‌یابد. این انتخابات برای تعیین رئیس جمهوری و اعضای پارلمان و مقام‌های محلی است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.