stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 158593
  • 29 مرداد 1399 - 11:55
3

رایزنی دبیرکل ناتو و رئیس‌جمهوری لهستان درباره بلاروس

رایزنی دبیرکل ناتو و رئیس‌جمهوری لهستان درباره بلاروس

دبیرکل ناتو و رئیس جمهوری لهستان درباره تازه‌ترین تحولات بلاروس گفت‌وگو و تاکید کردند، بلاروس باید به حقوق بنیادین شامل آزادی بیان و حق اعتراضات صلح‌آمیز معترضان کاملا احترام بگذارد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان درباره آخرین تحولات در بلاروس تلفنی گفت‌وگو کردند.

آنها توافق کردند که ناتو همچنان نسبت به وضعیت در بلاروس هشیار است و حالت دفاعی کامل خود را حفظ می‌کند تا در صورت هرگونه اقدام تهاجمی علیه متحدان ناتو وارد عمل شود.

دبیرکل ناتو در توئیتی پس از رایزنی با رئیس جمهوری لهستان نوشت:‌ ناتو تهدید محسوب نمی‌شود و به دنبال ایجاد تاسیسات نظامی در منطقه نیست. ادعای دولت مینسک درباره این مساله درست نیست.

اوایل روز سه‌شنبه، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد، دستور داده است تا نیروهای این کشور در سراسر مرزهای غربی و با آمادگی کامل جنگی مستقر شوند. وزارت دفاع بلاروس هم اعلام کرد، سیستم‌های دفاع هوایی را در مرزها مستقر کرده که شامل گشت‌های هوایی جنگنده‌های ارتش می‌شوند.

در حالی که برخی از کشورهای اروپایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را رد کردند، ده‌ها هزار تن از معترضان در این کشور نیز دست به راهپیمایی زده و خواستار برگزاری انتخابات جدید و عادلانه شدند. اما رئیس جمهوری بلاروس که با بیش از ۸۰ درصد آرا بار دیگر در این سمت انتخاب شد، برگزاری انتخابات جدید را رد کرده و گفت:‌ نمی‌توانید با فشار از من بخواهید کاری انجام دهم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.