stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 159125
  • 30 مرداد 1399 - 18:50
4

افتتاح ۱۳۰ میلیارد طرح‌ عمرانی و زیرساختی در عالیشهر

افتتاح ۱۳۰ میلیارد طرح‌ عمرانی و زیرساختی در عالیشهر

ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: همزمان با هفته دولت ۱۳۰ میلیارد طرح‌ عمرانی و زیرساختی در شهر جدید عالیشهر افتتاح می شود.

قلم | qalamna.ir :

علی مقاتلی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و صفر عنوان کرد: وظیفه اصلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید ایجاد زیرساخت‌ها شامل معابر، آب و برق و تاسیسات زیربنایی است تا شهر شکل بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت خدمات‌دهی به مردم و تامین رفاه شهروندان اظهار کرد: این خدمات در چهار بخش اصلی عمومی شامل آموزش، درمان، ورزش و فرهنگی ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: افزایش یکباره جمعیت عالیشهر در سال های ۹۲ و ۹۳ که بخشی ناشی از ساخت مسکن مهر و بخشی نیز ناشی از توسعه طبیعی شهر بوده، باعث شده جمعیت شهر عالیشهر بیش از دو برابر شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر بیان کرد: در حال حاضر برای تامین فضای آموزشی و رسیدن به شرایط استاندارد استان بوشهر، دو زمین آموزشی به سرمایه گذار واگذار شده و یک زمین آموزشی نیز به هر مقطعی که آموزش و پرورش صلاح بداند اختصاص می یابد.

مقاتلی افزود: همچنین پروژه‌های مدرسه سازی شامل دو مدرسه ۱۲ کلاسه در مقطع ابتدایی در فازهای ۲ و ۴ و یک دبیرستان ۱۲ کلاسه در فاز ۲ در دست اجرا است که یکی از آنها در ایّام دهه فجر سال جاری و دیگری در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات حوزه فرهنگی خاطرنشان کرد: طرح مجتمع فرهنگی هنری آفتاب و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرایط خوبی را در بخش فرهنگ ایجاد کرده و موجب پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده‌اند. ان‌شاالله با افتتاح کانون پرورش فکری که اولین کانون در شهرهای جدید است شاهد رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اضافه کرد: خوشبختانه زمان مناسبی برای اجرای این پروژه اتفاق افتاده است، به این صورت که عملیات اجرایی آن در اسفند ۹۷ آغاز شده و اواخر اسفند ۹۸ به پیشرفت بالای ۹۵ درصدی رسید اما به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در تکمیل این پروژه وقفه به وجود آمده است. تلاش داریم در سال ۹۹ بتوانیم شرایط استفاده کودکان و نوجوانان عالیشهر از این ظرفیت را فراهم نماییم.

این مسئول تاکید کرد: در پروژه های چند سال اخیر سعی شده است از سبک معماری بومی بوشهری بهره گرفته شود.

علی مقاتلی با اشاره به اقدامات حوزه ورزشی و افتتاح یک استخر در سال ۹۶، گفت: همچنین یک پروژه چند منظوره روباز شامل چمن مصنوعی، زمین فوتبال، بسکتبال و والیبال در فاز ۳ آماده بهره برداری است که در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد و سال آینده نیز در حوزه ورزشی بر اساس برنامه عملیاتی پیش خواهیم رفت.

وی تصریح کرد: شهر عالیشهر با داشتن جمعیت نزدیک به ۳۰ هزار نفری، در حال حاضر فضای درمانی که به مردم خدمات می‌دهد مناسب نیست و باید هرچه زودتر یک فضای درمانی مناسب راه‌اندازی شود. برای حل این مشکل برنامه ریزی شده که تا پایان سال یک مرکز درمانی مجهز برای عالیشهر و جمعیت پیرامون آن ایجاد شود. این مرکز با ۳۸۰۰ متر مربع زیربنا شامل بخش‌های بهداشتی و درمانی کامل، از سطح یک درمان بزرگ‌تر و از سطح بیمارستان کوچکتر است. در واقع یک مرکز جامع درمانی محسوب می‌شود که منابع مالی موردنیاز این پروژه تا حدودی تامین شده است.

این مسئول یادآور شد: با وجود شرایط سخت اقتصادی حمایت‌های خوبی در این زمینه –بخش درمان- انجام شده و اهتمام ویژه ای برای فراهم کردن زیرساخت‌های ارائه خدمات به شکل مطلوب وجود دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت گفت: همزمان با هفته دولت طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهر جدید عالیشهر با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.