وینی ترویا – مدیر شرکت امنیتی نایت لاین – در این باره اظهار کرد: خلافکاران از ابزارهای اتوماتیک برای بررسی ۵۰۰ اکانت در ثانیه استفاده می کنند تا آنها را با اطلاعات کاربری به سرقت رفته در رخنه امنیتی اخیر اکانتهای فورت نیت تطبیق داده و برای دسترسی به اکانتها استفاده کنند. هر اکانتی به طور متوسط ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار به فروش می رود.
به گفته ترویا، آنها نمی توانند پاسخگوی تقاضا برای برخی از اکانت ها باشند و آنها را مجددا به افرادی می فروشند که متقاضی بازی با آن اکانت هستند اما تمایل ندارند ۱۰۰ ساعت وقت صرف کنند تا به مرحله مورد نظرشان در بازی برسند.
فورت نیت یک مبارزه جنگ تا مرگ کارتونی که در آن گیمرها برای اسلحه و منابع با یکدیگر مبارزه می کنند، از زمان راه اندازی شدن در سال ۲۰۱۷ به یک پدیده جهانی تبدیل شده و بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر عضو دارد.
سرقت اکانت مشکل رایجی در میان سایت های شبکه اجتماعی و بازی است اما اکانتهای بازی به دلیل آیتم های مجازی که دارند، ارزشمندتر هستند.
در حالی که شرکت “اِپیک گیمز” که سازنده فورت نیت است، فروش اکانت ها را ممنوع کرده اما برخی از کاربران با تخطی از این سیاست، اکانت خود را به فروش می رسانند و سپس از این شرکت برای بازیابی آن درخواست می کنند.
اپیک اعلام کرده که از فناوری مانند کپچا، بررسی آی پی و هوش مصنوعی برای شناسایی تهدیدها در لحظه استفاده می کند. این شرکت رویکرد پیشرفته ای را برای محافظت از کاربران بازی در پیش گرفته و تلاش ها برای ورود غیرقانونی به اکانت ها را مسدود کرده و برای تضمین امنیت اکانتهای در معرض خطر به طور اتوماتیک اقدام می کند.
شرکت نایت لایت که به شرکت ها برای شناسایی آسیب پذیرهای امنیتی شان کمک می کند، در تهیه گزارش خود با توزیع کنندگان و فروشگاه های غیرقانونی که اکانتهای بازی را می فروشند گفت و گو کرده است. توزیع کنندگان هزاران اکانت را در سرویس هایی مانند تلگرام و دیسکورد عرضه می کنند و وب سایت های غیرقانونی این اکانت ها را به فروش می گذارند و فروش روزانه اکانتهای فورت نیت برای یک فروشنده تا ۲۰ هزار دلار درآمد دارد.
به گفته مدیر نایت لاین، اکانتهای هک شده بازی های محبوب دیگری مانند رابلاکس، ماین کرفت مایکروسافت، ران اسکیپ جگس محبوب هستند و این چهار بازی حدود ۷۵۰ میلیون دلار از فروش سالانه اکانتهای بازی مسروقه را تشکیل می دهند.
به نظر می رسد که سه بازی رابلاکس، ماین کرفت و ران اسکیپ سودآورتر هستند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، همه این بازی ها به دلیل قرنطینه ای که در بهار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع شد، محبوبیت بیشتری پیدا کردند، زیرا افراد بیشتری زمان بیشتری برای بازی صرف کردند و به خرید اکانتهای هک شده پرداختند.
انتهای پیام