قلم از کرمانشاه، سرهنگ فضل الله شیری اظهار داشت: در مورد رسیدگی به اعتراضات تخلفات راهنمایی و رانندگی دو فرآیند وجود دارد که در فرایند اول در صورتی که مبلغ خلافی خودرو زیر یک میلیون تومان باشد مالک برابر مقررات برای تشکیل پرونده سیستمی به مراکز پلیس +۱۰ می رود.
وی ادامه داد: این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می شود و این مرکز برابر قانون حداکثر ۲۴ ساعت موضوع را رسیدگی و پاسخ می دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در فرایند دوم اگر فردی میزان جرائم رانندگی وی بالای یک میلیون تومان باشد مالک یا نماینده قانونی وی با ارائه دلایل قانونی و مستندات و با ارائه مدارک مورد نیاز در اجرائیات پلیس راهور تشکیل پرونده و در خواست اعتراض می دهد.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: در فرایند دوم واحد رسیدگی پلیس راهور استان متشکل از یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی دادگستری انجام می شود که تخلفات را بررسی و حکم نهایی در این مورد را قاضی صادر می کند و رأی صادر شده نیز قطعی بوده و قابل اعتراض نیست.
وی همچنین در مورد مهلت اعتراض به خلافی و یا قبوض جریمه صادر شده اظهار داشت: ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مهلت اعتراض را ۶۰ روز از تاریخ مندرج در قبض یا تاریخ آخرین اعمال قانون در صورت حساب خلافی و یا قبض جریمه موردی که به اطلاع راننده می رسد، تعیین نموده است.
سرهنگ شیری تاکید کرد: درصورتیکه فرد به برگ جریمه یا اعمال قانون موردی بعد از اعمال قانون اعتراض داشته باشد بعد از گذشت ۱۰ روز و اعمال آن در صورت حساب خلافی، باید به مرکز اجرائیات پلیس راهور استان مراجعه و موضوع شکایت خود را با ذکر دلیل و مستندات مطرح کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه در پایان گفت: رانندگان و مالکین خودروها می توانند با مراجعه به سایت ۱۲۰و یا مراکز پلیس ۱۰+ قبل از اتمام مهلت قانونی اعتراض، مراجعه نمایند و از میزان جرائم رانندگی خود مطلع شوند.