stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 170970
  • 06 مهر 1399 - 14:25
4

توبیخ وزیر دفاع آفریقای جنوبی به خاطر سوءاستفاده از هواپیمای نظامی

توبیخ وزیر دفاع آفریقای جنوبی به خاطر سوءاستفاده از هواپیمای نظامی

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد، رئیس جمهور این کشور خانم “ماپیسا انکاکولا”، وزیر دفاع کشورش را توبیخ کرده و حقوق او را به خاطر بردن نمایندگانی به زیمبابوه در هواپیمای نیروی هوایی، به مدت سه ماه قطع کرده است.  

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری “رویترز”، اتحاد دموکراتیک به عنوان حزب اپوزیسیون، وزیر دفاع را به سوء استفاده از منابع دولتی به خاطر دادن اجازه سفر به گروهی از اعضای حزب حاکم کنگره آفریقا همراه با خود، متهم کرده است.

ریاست جمهوری این کشور اواخر روز شنبه اعلام کرد که ماپیسا انکاکولا در یک سفر رسمی بوده است؛ اما تصمیمش مبنی بر اجازه دادن به نمایندگان- که برای کار بی‌ربط دیگری به زیمبابوه سفر می‌کردند- برای ملحق شدن به او در پرواز به زیمبابوه، “خطای قضاوت” بوده است.

این نهاد خاطرنشان کرد که رئیس جمهور “سیریل رامافوسا” در نامه‌ای به ماپیسکا انکاکولا گفته است که این موضوع، تطابقی با مسئولیت‌های وی به عنوان وزیر کابینه ندارد.

بنا بر اعلام ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، به خانم انکاکولا توبیخ رسمی داده شده و “بخشیدن حقوق” برای او به مدت سه ماه از ۱ نوامبر (۱۱ آبان) تحمیل شده است. وی همچنین باید تضمین دهد که حزب کنگره ملی آفریقا، هزینه‌های پرواز را به دولت برمی‌گرداند.

سخنگوی وزارت دفاع به درخواست برای اظهارنظر وزیر، پاسخی نداده است. این در حالی است که ماپیسا انکاکولا نیز به پیغامی که در لینکدین برای او ارسال شده، پاسخی نداده است.

رامافوسا متعهد شده که اعتبار کنگره ملی آفریقا را بعد از یک دهه رسوایی تحت اداره جانشین قبلی او، “جاکوب زوما”، بازگرداند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.