stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۲ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 3 October , 2024
  • کد خبر : 211287
  • 03 دی 1399 - 15:50
2
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی خبر داد،

عقد تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بااداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی

عقد تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بااداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی
قلم_مرکزی_ در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی عقد تفاهم نامه دو جانبه فی ما بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بااداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی صورت گرفت.
قلم | qalamna.ir :

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در راستای توسعه همکاری های دو جانبه و نیل به اهداف مشترک درجهت تحقق هدف کاهش آسیب های اجتماعی تفاهم نامه ای با اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی به امضاء رساند.
محسن خیرمند، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان جلسه با اداره کل کتابخانه ها در جمع خبرنگاران بر نقش خطیر کتاب و کتابخوانی در کاهش جرایم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: در راستای توسعه همکاری های دو جانبه و نیل به اهداف مشترک این تفاهم نامه مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی منعقد گردیده است.
خیرمند اظهار داشت: از آنجا که سیاست های دستگاه قضایی مبتنی بر حبس زدایی است به طوری که تا حد امکان از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس به عنوان یکی از نهادهای ارفاقی مندرج در قانون مجازات اسلامی برای اصلاح مجرمین بدون زندانی کردن آنان است. برای نیل به این هدف می توان از کارکردهای آموزشی و فرهنگی کتاب استفاده نمود به نحوی که در جرایم خرد و کوچک با استفاده از ظرفیت مشاوره ای نهاد و حتی الامکان منابع موجود کتابخانه ای استان برای بازاجتماعی کردن و مجارات شخص استفاده گردد.
وی افزود: بهترین گزینه برای تامین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و تقویت کتابخانه های عمومی به عنوان محیط های علمی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش این آسیب ها داشته باشد. برای تشوبق و ایجاد محرک های مطالعه ای در این تفاهم نامه مقرر گردید تا پیشنهاد تخفیف مجازات و مرخصی تشویقی به زندانیان کتاب خوان معرفی شده از سوی کتابخانه های مشارکتی زندان ها به مسئولین مربوطه و هم چنین پیشنهاد عفو برای موارد شاخص و پژوهشگر در این تفاهم نامه پیش بینی شده است.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: اداره کتابخانه ها در این تفاهم نامه متعهد شد فعالیت های مشترک آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با این معاونت در حوزه کتاب و کتاب خوانی با محوریت آسیب های اجتماعی صورت گیرد و اولویت ارائه خدمات فرهنگی و کتابخانی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می باشد.
خیرمند با بیان اینکه زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه ای کتاب و کتابخوانی است اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های مطالعاتی و پژوهشی کتابخانه ها، اعم از مشاوره فنی و منابع موجود کتابخانه ها، فراهم نمودن زمینه همکاری در خصوص برگزاری همایش ها و گردهمایی های فرهنگی خصوصا در حوزه اسیب های اجتماعی همکاری در جلسات نقد کتاب در حوزه های اجتماعی و فرهنگی با نویسندگان بومی از دیگر بندهای این تفاهم نامه می باشد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه بتواند در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان موثر واقع گردد.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.