stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 1 August , 2024
  • کد خبر : 233485
  • 14 بهمن 1399 - 13:00
2
فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد؛

ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز شنبه، پرحادثه ترین زمان هفته

ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز شنبه، پرحادثه ترین زمان هفته
اصفهان_ فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پرحادثه ترین روز شنبه با ۱۷.۳ درصد سهم در تصادفات است، افزود: پرحادثه ترین ساعت شبانه‌روز نیز ساعت ۱۴ تا ۱۶ است که ۱۱.۴ درصد حوادث را به خود اختصاص داده است.
قلم | qalamna.ir :

سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری که امروز (سه شنبه_۱۴ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی در امنیت عمومی و داخلی کشور نقش کلیدی دارد و به عنوان محور، رسالت سنگینی عهده دار است و بهترین واژه ای که می توان به آن افتخار کرد عنایت فرمانده کل قوا است که نیروی انتظامی را مظهر اقتدار ملی معرفی کردند و کارکنان ما را مجاهدان فی سبیل الله دانستند.

وی با بیان اینکه اگرچه نیروی انتظامی تا رسیدن به جایگاهی که در تراز نظام جمهوری اسلامی باشد فاصله دارد، گفت: اما مهمترین راهبرد ناجا امروز حرکت به سمت جایگاه مقدسی است که پلیس باید در جمهوری اسلامی ایفای نقش کند و در تراز نظام اسلامی قرار گرفته و در خدمت مردم باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهدافی که نیروی انتظامی در اجرای منویات فرمانده کل قوا تعریف کرده، تصریح کرد: اولویت اول ارتقا معرفت دینی، روحیه ولایتمداری و ترویج تفکر انقلابی و جهادی است که امروز دنبال می شود، همچنین توسعه آموزش، مهارت گرایی و تحقق پلیس هوشمند، تسهیل و ارتقای کمی و کیفی خدمات انتظامی به مردم، پیشگیری از جرایم، اشراف اطلاعاتی با تاکید بر یکپارچه سازی و توسعه بانک های اطلاعاتی و تدوین اطلس ماموریتی، توسعه و ارتقا آمادگی توان عملیاتی یگان ها، مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت و مبارزه با مواد مخدر و توزیع کنندگان آن، مقابله همه جانبه با سرقت های خرد و کلان و کاهش تصادفات و تلفات جانی و ارتقای نظم و انظباط و در نهایت ارتقا خدمات معیشتی برای کارکنان ناجا به عنوان دیگر اهداف اصلی دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا جامعه جهانی را دچار مشکلات زیادی کرده، مسئولیت پلیس برای حفظ نظم و امنیت جامعه و پشتیبانی نطام سلامت کلیدی است که با همراهی و همدلی مردم دنبال شده و شاهد نتایج آن بوده ایم.

۳ میلیون و ۹۲۴ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ در ۱۰ ماهه امسال

سردار میرحیدری با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۳ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۵۳۵ تماس با مرکز فویت های ۱۱۰ داشتیم که ۸۴ درصد عملیاتی شده است، افزود: روزانه ۵۳۴ ماموریت عملیاتی از طریق این سامانه داشته ایم. هر پلیس تخصصی در اجرای ماموریت های ذاتی خود مراجعات مردمی و ارجاعاتی نیز از مراجع قضایی دارد که این رقم را افزایش می دهد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه امروز چند هزار زندانی آزاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و طرح های قضایی زندان زدایی داریم، گفت: اما در ارتباط با کنترل جرایم با همت و حمایت مردم امروز در استان توفیقات خوبی به دست آورده ایم به طوری که به غیر از ۳ حوزه شامل سرقت اماکن، سایر و عنف، همه سرقت ها کاهشی بوده است.

افزایش ۵۱ درصدی انهدام باندهای سرقت

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۵۱ درصد افزایش انهدام باندهای سرقت  و ۲۷ درصد افزایش دستگیری سارقان داشته ایم، افزود: در وقوع سرقت ۴ درصد افزایش و در کشف سرقت نزدیک به ۱۴ درصد افزایش داشته ایم.

سردار میر حیدری یادآور شد: در گلوگاه های استان مشکلاتی داریم که در شورای تامین مطرح و برای رفع مشکلات آن تلاش می کنیم، همچنین پیگیر تصویب در شورای امنیت کشور هستیم تا در ارتباط با دستگیری مجرمان و سارقان درحال حرکت، ضریب امنیتی استان را بالا ببریم.

فرمانده‌ انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال شاهد کاهش ۷.۲ درصدی جعل بوده ایم و ۸۳ درصد موارد جعل در استان کشف شده، گفت: کلاهبرداری ۸.۴ درصد افزایش داشته که ۸۶ درصد آن کشف و ۱۰ باند در این رابطه منهدم شده است.

افزایش ۵.۹ درصدی قتل در استان

وی از افزایش ۵.۹ درصد قتل در استان طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تا مهرماه آمار قتل ها در استان کاهشی بود، ولی در ۳ ماهه اخیر متأثر از وضعیت و مشکلات اقتصادی، آمار قتل در استان افزایش یافت. قالب این جرایم مربوط به اتباع خارجی و مهاجران است، ولی در استان اصفهان پذیرفتنی نیست.

سردار میر حیدری ادامه داد: طی این مدت ۹۶.۷ درصد قاتلان شناسایی و دستگیر شده اند و درصد کمی هم شناسایی شده و تحت تعقیب پلیس آگاهی هستند.

وی با بیان اینکه طی این مدت شاهد کاهش ۴۵.۵ درصدی آدم ربایی بوده ایم، ‌گفت: کشفیات آدم ربایی ۱۱۶ درصد است به طوری که مواردی نیز از سال های قبل کشف شده است.

این مقام انتظامی در ادامه به عملکرد پلیس راهور استان طی ۸ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در تصادفات درون شهری شاهد کاهش ۵ درصدی جان باختگان و ۶ درصدی تعداد تصادفات بوده ایم. همچنین تصادفات موتورسیکلت ۵ درصد کاهش داشته، تعداد مجروحان تصادفات ۲۵ درصد افزایش داشته و تصادفات خسارتی ۴۷ درصد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه پرحادثه ترین روز شنبه با ۱۷.۳ درصد سهم در تصادفات است، افزود: پرحادثه ترین ساعت شبانه‌روز نیز ساعت ۱۴ تا ۱۶ است که ۱۱.۴ درصد حوادث را به خود اختصاص داده است. بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو بوده که ۳۷ درصد حوادث را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به اقدامات پلیس راهور در مقابله با آلودگی هوا اشاره و تصریح کرد: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی ۷۸ درصد افزایش، خودروهای دودزا ۳ درصد افزایش و اعمال قانون کامیون ها یک درصد افزایش داشته است.

وی نقش ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش تصادفات را یادآور شد و گفت: به دنبال توسعه این ظرفیت هستیم تا با گذر از کرونا بتوانیم فراتر از گدشته در جهت فرهنگ سازی ترافیک عمل کنیم.

سردار میرحیدری با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال تعداد تصادفات فوتی در استان ۱۷ درصد کاهش و تعداد فوت شدگان ۱۹ درصد کاهش یافته است، افزود: طی این مدت تصادفات جرحی ۲۰ درصد کاهش داشته، تعداد مجروحان ۲۱ درصد و تصادفات خسارتی ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه برون شهری در برخورد با تخلفات در استان ۳ درصد کاهش داشته ایم، گفت: در اعمال قانون ۳ درصد کاهش و در انتقال خودرو به پارکینگ ۱۳ درصد کاهش داشته ایم.

وی درباره سهم وسایل نقلیه موثر در تصادفات برون شهری گفت: سواری ۳۶ درصد، وانت ۹ درصد، کامیون ۸ درصد، موتور ۹ درصد، اتوبوس ۱ درصد، ‌مینی بوس ۱ درصد و عابر پیاده ۱ درصد در تصادفات منجر به فوت برون شهری سهم داشته است.

شناسایی و کشف ۵ هزار و ۶۳۰ دستگاه ماینر

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در حوزه پلیس امنیت اقتصادی، توفیقات خوبی در شناسایی و کشف دستگاه های ماینر داشته ایم، افزود: ۵ هزار و ۶۳۰ دستگاه ماینر در استان جمع آوری شده است.

وی با اعلام اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر در طول ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۳۵۷ طرح اجرا کرده، گفت: به دلیل شرایط کرونا و زندان ها بیشتر بر برخورد با توزیع کنندگان و باندها تمرکز داشته ایم، به طوری که ۱۳ درصد رشد برخورد با باندها و ۱۰ درصد افزایش برخورد با حمل کنندکگان مواد مخدر داشته ایم، اما در جمع آوری معتادان با کاهش ۱۴ درصدی روبرو بوده ایم.

کشف ۵۲ تن مواد مخدر

سردار میرحیدری با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در استان نزدیک به ۴۵ تن بوده که ۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه قبل داشته است، گفت: طی این مدت ۸۰ باند شناسایی و منهدم شده است، باندهایی در عمق کویر منهدم شده که حاصل تعامل بسیار خوب پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با استان های همجوار است. ضمن اینکه با تخصیص پرنده هایی که ناجا برای استان پیش بینی کرده به زودی شاهد ارتقا ضریب امنیت کویر و تشدید برخورد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا، هزار و ۴۸۱ سایت مجرمانه شناسایی شدند که رشد ۲۰ درصدی داشته است، گفت: امسال ۸ طرح عملیاتی اجرا شده و بازدیدهای نظارتی و آموزشی از ۹۶۳ واحد اینترنتی انجام شده که رشد ۱۰ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از رشد ۵۰ درصدی در حوزه شناسایی کسب و کارهای اینترنتی خبر داد و افزود: ۳۶ جلسه آموزش همگانی حضوری و ۷۲ جلسه آموزش همگانی غیرحضوری برگزار شده است. همچنین ۲۲۶ محتوای آموزشی با موضوع آسیب های فضای مجازی در بستر رسانه‌ منتشر شده است. همچنین برداشت اینترنتی ۵۵ درصد کاهش داشته و مزاحمت های اینترنتی ۳۰ درصد رشد داشته است.

سردار میرحیدری به راه اندازی مرکز فوریت های سایبری در پلیس فتای اصفهان برای اولین بار در کشور اشاره و اضافه کرد: اطلاع رسانی گسترده در خصوص جرایم، تسریع در شناسایی مجرمان سایبری و کشف پرونده های باندی از دیگر اقدامات پلیس فتای استان طی این مدت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با بهبود شرایط درون سازمانی مردم می توانند از طریق سامانه ۱۹۷ با پلیس در ارتباط باشند، تصریح کرد: در این زمینه توفیقات بسیار خوبی داشته ایم و تعداد کل تماس ها با سامانه ۱۹۷ در ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته که فقط ۳ درصد پیام ها غیرقابل بهره برداری و غیر مرتبط بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هم گیری کرونا باعث شد در برخی حوزه ها مثل تصادفات برون شهری شاهد کاهش باشیم، گفت: از طرف دیگر محدودیت ها در برخی روزها و ساعات آثاری داشت و بر بروی حوادث تأثیرگذار بود.

سردار میرحیدری زندان زدایی و کرونا را باعث کاهش جمعیتی کیفری زندان ها دانست و گفت: بالغ بر ۱۰ هزار آزادی زندانیان در استان داشتیم که کار پلیس را تا مقداری سخت تر کرد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان با تعداد مهاجران زیاد و حاشیه نشینی در مراکز ماده ۱۶ کمبود دارد و دولت باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشد، گفت: این آمادگی را داریم که در مناطق آسیب خیز اصفهان پلیس مستقر شود چون مردم این مناطق مطالبه جدی دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه راه حل مقابله با بی حجابی در جامعه از طریق پلیس نیست، گفت: اما متاسفانه در بسیاری از موارد کم کاری ها به عهده پلیس است و مردم نیز از پلیس مطالبه دارند اما به دنبال این هستیم که دستگاه های فرهنگی را پای کار بیاوریم و این آسیب را با اقدامات فرهنگی موثر ساماندهی کنیم.

وی در مورد اجرای طرح ترافیکی شهرداری اصفهان، گفت: در این طرح شهرداری اصفهان به دنبال کاهش مشکلات مردم، رفع نقاط ترافیکی و بهبود وضعیت ترافیک شهر است، ولی موافق اجرای این طرح بدون آمادگی مردم و ظرفیت ها نیستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: باید برخورد سخت با کسانی داشته باشیم که بخواهند در جامعه نا امنی ایجاد کنند. بخشی از این افراد اجاره ای هستند و سرویس های جاسوسی اسرائیل غاصب برخی از این افراد را اجیر می کند تا ایجاد ناامنی کنند و پلیس برخورد جدی با آن‌ها خواهد داشت.

سردار میرحیدری با تاکید بر اینکه برخورد با ارازل و اوباش در دستور کار است، گفت: باید با این افراد برخود جدی شود اما بعد از دستگیری باید تلاش کنیم اصلاح شوند.

وی با تاکید براینکه مردم نقش اول را در ایجاد، ثبات و حفظ امینت دارند، تصریح کرد: با همراهی مردم و دستگاه های مختلف در همه شاخص های امنیتی در استان شرایط خوبی داریم. در عین حال نباید اطلاع رسانی به گونه ای باشد که احساس امنیت مردم با وجود همه اقدامات انجام شده پایین بیاید.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.