stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۸ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 28 November , 2024
  • کد خبر : 322739
  • 15 فروردین 1400 - 12:36
2

جابه جایی ۵ میلیون مسافر جاده ای در نوروز

قلم | qalamna.ir :

گروه جامعه:مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری گفت: در کلیپی که اخیراً منتشر شد و تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ به مشهد می‌رفتند، به دلیل رعایت نشدن مقررات، شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند.داریوش باقرجوان  در تشریح آمار سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای، اظهار داشت:‌ امسال به دلیل شیوع کرونا و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر، توصیه ما هم به مردم، ماندن در خانه و عدم انجام سفرهای غیرضروری بود.وی افزود: در این ایام ناوگان فقط برای سفرهای ضروری آماده شده بود، با همین رویکرد، پیش‌فروش بلیت نوروزی نداشتیم و فروش بلیت‌ها در واقع روزفروش بود و فقط برای سفرهای ضروری، ناوگان فراهم بود و ظرفیت‌ها هم محدود شده بود. 
 
* کاهش ۲۱.۴ درصدی تعداد مسافردر نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز ۹۸
مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در نوروز ۹۹ با توجه به آنکه در روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور بودیم، سفرها تقریبا لغو شده بود، گفت: ‌اگر بخواهیم سفرهای نوروز ۱۴۰۰ را با نوروز ۹۸ که شرایط عادی بود مقایسه کنیم، ما امسال ۲۱.۴ درصد در تعداد مسافر کاهش داشته‌ایم. 

* افزایش ۹ درصدی تعداد سرویس ها در نوروز ۱۴۰۰ بابت رعایت فاصله گذاری
وی افزود: تا ساعت ۲۴ روز گذشته تعداد ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای جابجا شده‌اند. باقرجوان افزود: در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد سرویس‌ها (ناوگان) ۹ درصد افزایش یافت. 

* انجام ۶۷۳ هزار سفر در نوروز
مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا پایان وقت ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۶۷۳ هزار سفر انجام شد. وی توضیح داد: در واقع با وجود افزایش سرویس‌ها با کاهش ۲۱.۴ درصدی مواجه بودیم.

*ثبت ۱۸۰۰ مورد شکایت 
باقرجون افزود:‌در این ایام سامانه‌های پاسخگو برقرار کردیم و تلاش کردیم با مسافران همراه باشیم، همکاران ما در پایانه‌ها تا آخرین لحظه مستقر بودند، ۱۸۰۰ مورد شکایت از طریق تلفن گویای ۱۴۱، وب سایت سازمان راهداری و غیره ثبت شد که ۳۲۶ مورد آن مربوط به عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها بود که همکاران ما ورود کردند و مشکل را رفع کردند.مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: یک مورد از برخورد ما همان کلیپی بود که یکی دو روز اخیر منتشر شد که تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ در۱۲ فروردین به سمت مشهد حرکت کرده بودند که به همین دلیل شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند و با راننده و مالک برخورد شد. وی افزود: در مورد دیگری هم که پیش از این خبرگزاری فارس گزارشی از عدم رعایت فاصله‌گذاری در یکی از سفرها داده بود با مالک و راننده خاطی برخورد شد. در آن موضوع، راننده و مالک مقصر بودند.مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: تلاش می‌کنیم هزینه تخلف را برای شرکت‌های تعاونی، راننده و مالک افزایش دهیم تا اجازه تخلف نداشته باشند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.