فرمانده انتظامی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگاران بیان داشت: به منظور برنامه ریزی ، اجراء ، تشخیص، پیگیری و واکنش سریع در برابر تهدیدات ، آسیب پذیری ها ، حملات ، جرایم بر خط و همچنین با هدف صیانت از زیر ساخت های کسب و کاری مهم استان با همت و تلاش پلیس فتا استان هرمزگان ، مرکز فوریت های سایبری استان در بندرعباس راه اندازی شد.
سردار غلامرضا جعفری عمده وظایف این مرکز در استان را : گفتگوی برخط با کاربران استان از طریق سامانه چت در حوزه فضای مجازی برای دریافت گزارشات به منظور راهنمایی یا ارجاع به ادارات مرتبط جهت بررسی و پیگیری، رصد و شناسایی مستمر پایگاههای داده و سامانه های برخط موجود در حوزه استانی به منظور تحلیل وضعیت امنیتی آنها ، تعامل و تبادل اطلاعات با سازمانها و کسب و کارهای مرتبط و اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای مرتبط در حوزه استانی و تحلیل ، ارزیابی و ارائه برآورد تهدیدات و آسیب پذیری های مرتبط با رخداد های امنیتی سایبری (رایانه ای) و اطلاع رسانی به هنگام به دستگاههای مرتبط در حوزه وظایف محوله عنوان کرد.
وی با اشاره به دیگر وظایف و ماموریت های مرکز فوریت های سایبری بیان داشت :از جمله این وظایف ارائه راهکارهای پیشگیرانه و پیش دستانه به منظور ممانعت از نفوذهای هکری و بد افزاری داخلی و خارجی به شبکه ها و سامانه های استان، تبادل اطلاعات حملات و تحلیل بد افزارها با مرکز فوریت های فتا ناجا به منظور اشراف اطلاعاتی و اقدام پیشگیرانه در استان و کشور، دریافت اخبار و وقایع مهم به صورت دوسویه در مرکز تماس (با شماره ۰۹۶۳۸۰ Call center -) به منظور اطلاع رسانی از وقایع و رخداد های سایبری در جهت پیشگیری و واکنش سریع در استان ، اطلاع رسانی عمومی در جهت پیشگیری به منظور کاهش آسیب پذیری ها و تهدیدات ،حملات و جرایم بر خط در استان ،رصد و شناسایی پیش دستانه آخرین روش و شیوه های حملات ، جرایم و بد افزار ها به صورت برخط به منظور تحلیل ، مستند سازی و ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت پیشگیری و مقابله با آن در استان و هماهنگی وسیع با سایر دستگاههای حوزه امنیت سایبری استان به منظور بهبود توانمندی واکنشی هماهنگ در برابر حملات و جرایم برخط است.
انتهای پیام/