هنوز به طور قطعی به این سوال پاسخ داده نشده است، در اعلامیه الکتریکی مزدا طرحی برای برق رسانی جهانی تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است، اما این به معنای خودکار شدن وسایل نقلیه کاملا الکتریکی نیست. مزدا قصد دارد نمونه کارهای الکتریکی ۲۵ درصد باشد، و ۷۵ درصد باقیمانده هیبریدی هستند که از ترکیبی از قدرت احتراق داخلی و الکتریکی استفاده میکنند. به همین ترتیب، اگر MX-۵ در سال ۲۰۳۰ تولید شود، طبق گفته خود مزدا، این خودرو یا ترکیبی خواهد بود یا EV.
بر اساس این گزارش، از مدیران مزدا در این باره سوال صریح خواسته شد، اما پاسخ قابل پیش بینی بسیار قاطعانه بود. تأییدی وجود داشت که میاتا برقی مدلی از مزدا است که ماهیت الکتریسیته در آن باقی می ماند. امروزه خودروهای برقی در خیابانها زیاد وجود دارند، اما سبک بودن سبک Miata باعث شهرت آن شده است. باتریها وزن زیادی به خودرو اضافه میکنند، بنابراین آینده چه ترکیبی باشد چه کاملاً الکتریکی، یک میاتا سنگین تر، اما کاملاً اجتناب ناپذیر به نظر میرسد.
می توان این را گفت که یک میاتا در آینده یک خودروی کاملا اختصاصی باشد. به جرات می توان گفت که ۷۵ درصد از تولیدات ۲۰۳۰ مزدا قدرت هیبریدی را ارائه میدهد و اگرچه یک پیشرانه ترکیبی وزن اضافه میکند، تقریباً به اندازه کاملاً برقی بودن نخواهد بود. همچنین مزدا با برخی امکانات جدید کاملاً یک رودستر برقی جدید ایجاد میکند تا MX-۵ را در آینده تولید کند.