سدریک دیوی Cedric Davy مدیر ارشد عملیاتی بوگاتی در آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری ایبیسی گفته است: «مشتریان بوگاتی اصلا دنبال خودروی برقی نیستند. ما با موتور ۱۶ سیلندر نفس میکشیم و زندگی میکنیم. خیلی از مشتریان ما میگویند این آخرین فرصتی است که یک خودروی W۱۶ داشته باشم و اصلا معلوم نیست که بعد چه اتفاقی میافتد.» در ماه ژوئن امسال بوگاتی شیرون سوپراسپرت۹/ ۳میلیون دلاری خود را به رخ کشید که آخرین مدل از خانواده شیرون است.
شیرون اسپرت با موتور ۱۲ سیلندر با گنجایش موتور ۸ لیتری میتواند توان ۱.۵۷۷اسب بخار ایجاد کند و به سرعت حداکثر ۲۷۳ مایل در ساعت [۴۳۶ کیلومتر در ساعت] برسد. سال گذشته بوگاتی از شیرون پُر اسپرت رونمایی کرد، خودرویی که توان آن ۱.۴۷۹ اسب بخار بود. بوگاتی فقط ۳۰ عدد سوپراسپرت Super Sports و ۶۰ عدد پُر اسپرت Pur Sport تولید کرد. بوچ لایتزنگر از کهنه کاران تست خودرو در مصاحبه با ایبیسی نیوز میگوید: «پُر اسپورت راکت روی چهار چرخ نیست. قرار است که به خیابانها بیاید و کار واقعی انجام دهد. من آنقدر میتوانم از خوبیهای آن صحبت کنم که کبود شوم و اینکه رانندگی با آن چه قدر آسان است؛ ولی کسی باور نمیکند، نباید هم باور کند.»
اولین خودرویی که به سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت [۴۸۰ کیلومتر در ساعت] رسید و از آن گذشت، شیرون سوپراسپرت بود که در سال ۲۰۱۹ رانندهای به نام اندی والاس در مسابقات لومان به این رکورد رسید. با اینکه دنیا با شیوع جهانی کرونا روبهرو شد، بوگاتی در اولین فصل سال ۲۰۲۱ بالاترین رکورد فروش خود را به جا گذاشت و مدل Pur Sport بیشترین نقش را در این رونق داشت.جیسن کامیسا از خودرونویسان معروف میگوید: شیرون اگر به موتور الکتریکی و قوای محرکه هیبریدی مجهز شود، از اینکه هست پرهیبتتر و باشکوهتر میشود.
او میگوید: «شیرون فرصت هایی را هم از دست داده است. اگر بوگاتی کمی به جلوتر نگاه میکرد، برقیسازی خودرو گاهی به معنی بیشتر شدن شتاب خودرو هم هست. به دلیل قانون گذاریها و سیاستگذاریها، موتورهای بنزینی رو به انقراض هستند و به نفع بوگاتی است که برقی شود.» مامیسا میگوید: تسلای مدل اس با قیمت ۱۳۰ هزار دلار به شتاب صفر تا ۱۰۰ کمتر از دو ثانیه رسیده است، و این نشان میدهد بوگاتی باید به مسیر بازگردد؛ میتوان روی شتاب و قدرت و سرعت تاکید داشت، بدون آنکه روی بنزینی ماندن قوای محرکه پافشاری کرد.رین میناف متخصص قوای محرکه در بونهمامس در نیویورک نیز میگوید هر صنعتی «لحظه وحشت» دارد؛ خودروسازی مثل بوگاتی اصلا قرار نیست به مردم با ثروت عادی خودرو بفروشد و حتی قرار نیست تعداد زیادی خودرو بفروشد.
میناف میگوید: «انگیزههای بوگاتی با فورد فرق دارد، حتی با مرسدس بنز و رولز رویس هم متفاوت است. هیچکس بوگاتی را به خاطر مقرون به صرفه بودن و پایین بودن مصرف سوخت نمیخرد. اصلا به بوگاتی به عنوان وسیله نقلیه نگاه نمیشود. بی تردید هواداران محیطزیست مشتری بوگاتی نیستند.» روی کارول سردبیر جالوپنیک نیز میگوید شک دارد که بوگاتی خود را با سیاستهای دولتها (مبنی بر برقی شدن قوای محرکه) وفق دهد.