stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 441288
  • 07 تیر 1401 - 18:54
1

هشدار پلیس فتا درباره سوء‌استفاده از عواطف مردم در عید قربان

هشدار پلیس فتا درباره سوء‌استفاده از عواطف مردم در عید قربان
قلم | qalamna.ir :

روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی اظهار داشت: کلاهبرداران با سوءاستفاده از نیات خیرخواهانه و خداپسندانه هموطنان و با تحریک احساسات آنان، انتشار تصاویری از افردا بی‌بضاعت و بیماران نیازمند به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

وی افزود: مجرمان سایبری در این روش از کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی، افراد را به درگاه‌های بانکی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی بیان کرد: در روش‌ دیگر افراد سودجو با سوءاستفاده از نام موسسات و سازمان‌های خیریه معتبر و از طریق فضای مجازی اقدام به فعالیت کرده و از کاربران فضای مجازی درخواست کمک‌های مالی برای کمک به نیازمندان می‌کنند سپس پول‌ها را به حساب خود واریز و از این طریق مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری از هر مناسبتی سوء‌استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد: در مناسبت‌های مختلف اعم از عید فطر و عید قربان برای پرداخت کمک‌های نقدی خود به افراد نیازمند از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی خودداری کنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان برای واریز نذورات و کمک‌های خیرخواهانه خود از اصالت و صحت موسسه خیریه مطمئن شوند و از واریز مبالغ به حساب‌های نامعتبر و شخصی و از طریق شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان و کاربران فضای مجازی حتما برای کمک‌های خیرخواهانه خود از طریق موسسات شناخته شده کشور که توسط رسانه‌ ملی معرفی می‌شوند، اقدام کنند.

سرهنگ الوانی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.