stat counter
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
  • کد خبر : 473997
  • 31 اردیبهشت 1403 - 2:18
0

بدعهدی دولت، سد راه رشد بازار سرمایه

بدعهدی دولت، سد راه رشد بازار سرمایه
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:کارشناس بازار سرمایه گفت: قرار بود اولویت اول دولت، بورس باشد؛ اما در عمل اینگونه نبوده است.

حسین احمدی ضمن تاکید بر ارزندگی بازار سرمایه، بیان کرد: با توجه به جاماندگی بازار از ارزش دلاری خود و ارزنده بودن دارایی شرکت‌ها به صورتی که نرخ دلار آنها کمتر از حالت واقعی است، می‌توان انتظار رشد این بازار را داشت. 

کارشناس بازار سرمایه افزود: بیشتر گروه‌های بازار سرمایه مستعد رشد هستند و با توجه به ریزش سنگین در همه گروه‌ها(ساختمانی، دارویی و…) انتظارات تورمی از بازار باعث افزایش ارزش دلاری بازار می‌شود. با وضع و اجرای صحیح قانون مالیات بر عایدی سرمایه، اصلاح قانون بودجه و کاهش مالیات تولیدی‌ها، اصلاح و تغییر سیاست‌های دولت و تک نرخی کردن نرخ ارز و کاهش اختلاف نرخ دلار نیما و بازار آزاد، تعیین تکلیف مالیات بند س تبصره ۶ قانون بودجه ١۴٠٣ و…  نیز می‌توان انتظار رشد بازار را داشت.

 

وی تصریح کرد: بازدهی بازارهای موازی از سال ۹۹ نشان می‌دهد که بورس فقط ۱۵% بازدهی داشته، در حالی که دلار ۱۸۰%،  سکه ۳۳۰% و مسکن ۲۹۰% بازدهی داشته‌اند که این عامل سرمایه‌گذاران را با توجه به بازدهی بالای بازارهای موازی در چند سال گذشته به سمت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها سوق داده است.

 

کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: همان طور که گفته شد بیشتر گروه‌های بازار مستعد رشد هستند و با توجه به ریزش سنگین در همه گروها، انتظارات تورمی از بازار باعث افزایش ارزش دلاری بازار و به تبع رشد آن بازار می‌شود. همچنین توصیه سرمایه‌گذاری به سمت شرکت‌هایی است که P/E پایین داشته و تقسیم سود بالایی دارند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.