stat counter
تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
  • کد خبر : 475304
  • 31 خرداد 1403 - 14:14
2

باقری: اقدام کانادا علیه سپاه هدیه‌ای سخیف به رژیم نسل‌کش و تروریست‌هاست

باقری: اقدام کانادا علیه سپاه هدیه‌ای سخیف به رژیم نسل‌کش و تروریست‌هاست

سرپرست وزارت خارجه ایران گفت اقدام غیرقانونی کانادا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدیه‌ای سخیف به رژیم «نسل‌کش»، تروریست‌ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات منطقه‌ای است.

قلم | qalamna.ir :

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام کانادا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌شدت محکوم کرد.

باقری طی پیام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام غیرقانونی کانادا در تروریستی توصیف کردن بخش لاینفک نیروی رسمی نظامی جمهوری اسلامی ایران که نقشی بی‌بدیل در دفاع از امنیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران عزیز، و حراست از امنیت و ثبات منطقه و مقابله با تروریسم داعشی داشته و دارد، تحرکی بدسگالانه و ناقض اصول و قواعد حقوق بین‌الملل، هدیه‌ای سخیف به رژیم «نسل‌کش»، تروریست‌ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات منطقه‌ای است.

سرپرست وزارت خارجه ایران هشدار داد که «مسئولیت عواقب این تصمیم تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه، بر عهده دولت کانادا خواهد بود».

او همچنین در پیام خود شعر «همه دشمنان از تو پر بیم باد، دل بدسگالان به دو نیم باد!» فردوسی را آورده است.

باقری: اقدام کانادا علیه سپاه هدیه‌ای سخیف به رژیم نسل‌کش و تروریست‌هاست
واکنش باقری به اقدام خصمانه کانادا

پیش از این «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «این تصمیم نسنجیده دولت کانادا را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران» دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

کنعانی تأکید کرد: اقدام مشمئز کننده دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ تأثیری در تولید قدرت مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار این نیروی پرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد.

او همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.