stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
  • کد خبر : 476673
  • 30 تیر 1403 - 14:14
1

نامه «تکان‌دهنده» کوریلا به آستین؛ از یمن شکست خورده‌ایم

نامه «تکان‌دهنده» کوریلا به آستین؛ از یمن شکست خورده‌ایم

فرمانده سنتکام در نامه‌ای محرمانه به وزیر دفاع آمریکا نوشت مداخلات نظامی غرب در دریای سرخ به منظور جلوگیری از حملات یمنی‌ها به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی به شکست انجامیده‌ است.

قلم | qalamna.ir :

چند مقام آمریکایی می‌گویند «مایکل کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام در یک نامه محرمانه به «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نوشت مداخلات نظامی صورت گرفته غرب در دریای سرخ به منظور جلوگیری از حملات یمنی‌ها به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در این دریا به شکست انجامیده‌اند و نیاز است آنچه یک «رویکرد گسترده‌تر» اعلام شده، اتخاذ کرده تا حملات علیه یمن را تشدید کنند.

مقام‌های مورد استناد این روزنامه آمریکایی گفتند: «کوریلا در نامه خود به آستین خواستار افزایش تلاش‌ها در کل دولت آمریکا علیه حوثی‌ها (انصارالله) و به کارگیری فشار اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی بالقوه شدیدتر به منظور ممانعت از حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ و تنگه باب المندب از محل ساحل یمن شده است.»

یک مقام نظامی آمریکایی گفت: «از نظر خیلی‌ها لحن این یادداشت کمی تکان‌دهنده بود. این یادداشت اساسا این پیام را می‌فرستد که سربازان آمریکایی در صورتی که ما به این روند ادامه دهیم کشته خواهند شد.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه این مطلب آورده چند مقام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا می‌گویند نیروهای آن‌ها «به این سبب که مجوز اجرای حملات در ابعاد گسترده‌تر را نداشته‌اند» نتوانسته‌اند جلوی حملات یمنی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ و باب‌المندب را بگیرند.

نامه «تکان‌دهنده» کوریلا به آستین؛ از یمنی‌ها شکست خورده‌ایم
حمله ارتش یمن به نفتکش CHIOS Lion 

روسیه جنگ‌افروزی آمریکا را تلافی می‌کند؟

حدود هشت ماه است که ارتش یمن به نشانه همبستگی با مردم فلسطین در غزه دست به حملات علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ زده‌اند.

پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، انصارالله یمن هشدار داد که حملاتی را به خاک سرزمین‌های اشغالی انجام خواهد داد و تا زمان ادامه جنگ در غزه اجازه عبور کشتی‌های مرتبط از آب‌های دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد، مگر اینکه محاصره فلسطین متوقف شود.

از اواسط نوامبر سال گذشته، نیروهای انصارالله به ده‌ها کشتی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال همچنین مدعی شده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا هشدار داده‌اند مسکو ممکن است به تلافی حمایت دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از حملات اوکراین با سلاح‌های آمریکایی به خاک روسیه، موشک‌های ضدکشتی پیشرفته را در اختیار نیروهای یمنی قرار دهد.

این رسانه ادعا کرده «کاخ سفید اخیرا برنامه محرمانه‌ای را به منظور جلوگیری از اینکه روسیه موشک‌ به حوثی‌های یمن تحویل دهد، به اجرا گذاشته است».

نامه «تکان‌دهنده» کوریلا به آستین؛ از یمنی‌ها شکست خورده‌ایم
شهپاد یمنی طوفان

نام کشور سوم در میان است

وال‌استریت‌ژورنال به حمله‌ اخیر نیروهای یمنی در روز جمعه با یک پهپاد مسلح به تل‌آویو اشاره کرد؛ حمله‌ای که باعث اولین هدف گیری موفق این شهر توسط یمنی‌ها از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته تا کنون شد. مقام‌های رژیم صهیونیستی گفتند که این حمله آپارتمانی را در نزدیکی یک ساختمان دیپلماتیک آمریکا در تل‌آویو هدف گرفت و باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

در مطلب این روزنامه آمریکایی ادعا شده است: «چند مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکردند، گفتند تلاش‌های دیپلماتیک دولت آمریکا برای ممانعت از انتقال یافتن موشک‌های روسیه به یمن شامل استفاده از یک کشور ثالث برای متقاعد کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به منظور نپیوستن به برنامه ایران برای ارسال تسلیحات به حوثی‌ها می‌شود.»

ایران پیشتر ادعای آمریکایی‌ها درباره تسلیح ارتش یمن را رد کرده بود.

رسانه انگلیسی «میدل ایست آی» ماه گذشته میلادی گزارشی مشابه را منتشر و در آن ادعا کرد: «روسیه قبلا هم ارسال موشک‌های کروز ضدکشتی به حوثی‌ها را در نظر داشته بود اما سعودی‌ها آن را از انجام این کار منصرف کردند.»

وال استریت ژورنال ارزیابی می‌کند: «اطلاعات اخیر درباره برنامه‌ریزی احتمالی مسکو برای عرضه کمک نظامی به یمن و هشدار ژنرال اریک کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی در ارتش آمریکا درباره ناکام ماندن تلاش‌ها در دریای سرخ این سوال را ایجاد می‌کند که کاخ سفید آیا تلاش کافی برای متوقف ساختن حملات در این آبراهه حیاتی به خرج داده‌ است یا خیر.»

نامه «تکان‌دهنده» کوریلا به آستین؛ از یمنی‌ها شکست خورده‌ایم
موشک آمریکایی «اتکِمز»

تقلای آمریکا برای تشدید تجاوزارت نظامی به یمن

یک مقام دولت آمریکا گفت ارتش این کشور در راستای برنامه تشدید حملاتش علیه یمنی‌ها از فرماندهی مرکزی خواسته فهرستی بزرگتر از اهداف بالقوه در یمن برای حملات تهیه کند.

به گفته چند مقام آمریکایی برنامه واشنگتن برای تشدید تجاوزات علیه یمن شامل «هدف گرفتن انبارهای بزرگتر تسلیحات، هدف گرفتن رهبران حوثی‌ها، و هدف گرفتن اهدافی که تلفاتی بالاتر را به بار آورد» می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشته است: «برخی تحلیلگران معتقدند روس‌ها ممکن است روی تهدید ارسال موشک‌های ضد کشتی به یمن مانور داده تا واشنگتن را از اتخاذ گام‌های بیشتر برای کمک به کی‌یف، همچون اجازه دادن به استفاده نیروهای اوکراینی از موشک‌های آمریکایی اتکِمز علیه فرودگاه‌های نظامی در خاک روسیه، منصرف کنند.»

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشته است: «این امکان که یمنی‌ها موشک‌های پیشرفته روسی را دریافت کنند، نمایانگر خطری جدید است.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.