گروه سیاسی: امام جمعه مشهد گفت: هر وضعی هم که میخواهد پیش بیاید. میخواهند فشار بیاورند، تخریب کنند، دشمنی کنند، بی آبرویی راه بیندازند، هر کار میخواهند بکنند. باید در برابر این ناهنجاریها تبیین صورت بگیرد.
سیداحمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به انتصابش به امامت جمعه مشهد گفت: در مورد بنده مطالب زیاد است که طرح خیلی از اینها در نماز جمعه صلاح نیست زیرا این خطبهها به جای دو رکعت نماز است و من نمیخواهم این تریبون و منبر را در خدمت دفاع از خود قرار بدهم.
به روایت مهر، او افزود: آنچه فقط در این بین مهم است، این است که نماز جمعه مشهد از اول دوران خود یک آئین عبادی سیاسی قطعی، بدون وقفه، مستمر و باثبات بوده است. خداوند به شما مردم عزت بدهد زیرا این حقیقت کاملاً ملموس است که غیر از زائران که در این مراسم شرکت میکنند، از همشهریان ما نیز خیلیها هستند که پاتوق جمعههایشان همین نماز جمعه است و مردم این مراسم را گرامی میدارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نهی از منکر به عنوان وظیفه و تکلیف ذاتی امام جمعه اظهار کرد: برادران عزیز، خواهران گرامی، حداقل وظیفه امام جمعه نهی از منکر است. امام جمعه اولاً در برابر خدا و دوم در برابر مردم مسؤول است. امام جمعه تکلیف دارد اولاً حقوق خدا را در جامعه احیا کند و در مقام بعد، به احیای حقوق مردم در جامعه بپردازد.
وی افزود: حقوق پروردگار در جامعه هم با نهی از منکر محقق میشود تا با جریانهای ناهنجار که خواهان ترویج و اشاعه در جامعه هستند، مقابله شود. هر وضعی هم که میخواهد پیش بیاید. میخواهند فشار بیاورند، تخریب کنند، دشمنی کنند، بی آبرویی راه بیندازند، هر کار میخواهند بکنند. باید در برابر این ناهنجاریها تبیین صورت بگیرد.
علم الهدی مبارزه را ماهیت انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عزیزان من، این اسلحه که امام جمعه به آن تکیه میکند و خطبه میخواند، نشان از حقیقتی دارد که میگوید تا زمان تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) ما باید به مبارزه ادامه دهیم. اصلاً انقلاب ما از ابتدا با مبارزه شروع شد، مبارزه با نظام ستمشاهی. ما اول با پاسبان شاه مبارزه میکردیم، بعد به ساواکی دژخیم طاغوت رسیدیم و اکنون در برابر استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل ایستادهایم. نماز جمعه هم یک سنگر از همین مبارزه است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: اینجا مرد جنگ میخواهد تا کسی باشد در برابر تهاجمات دشمن بایستد. حالا ما بایستیم و تماشاچی باشیم؟ نخیر، این حرفها نیست. دنیا را به سرشان ریختهایم. خود آمریکا الان به سر اسرائیل ریخته است. این جور نیست ما بایستیم و فقط تماشا کنیم مردم غزه را تکه تکه کنند. نخیر، دنیا را به سرشان خراب میکنیم. این رسالت ماست. شغل اصلی ما مبارزه است. امام حسین (ع) به ما آموخت در مبارزه با دشمن مرز وجود ندارد و اگر خون ما را بریزند، اهل بیت ما را به اسارت ببرند، آبرویمان را ببرند و فحش بدهند، بازهم نباید دست برداریم.
وی تصریح کرد: برادران، خواهران، عزیزان من، اگر این انقلاب ۴۵ سال است پابرجا مانده به خاطر همین خطبههای نماز جمعه است. انقلاب فرانسه چه بود؟ انقلاب روسیه چه بود؟ اینها همه در مدت کوتاه یکسره مضمحل شدند، استخوانهای مارکسیسم درهم شکست و همه گفتمان آنها نابود شد اما ۴۵ سال میگذرد و این انقلاب استوارتر از قبل ایستاده است.
علم الهدی تأکید کرد: این نماز جمعه بوده که در ۴۵ سال اخیر، سیاست مردم را به دیانت ملت گره زده و مؤمنانی را که به نماز جمعه می آیند، به موازات مناسک معنوی با نکات روز و مطالب تبیینی آگاه کرده است. همینطور میشود که این مردم با انگیزه دفاع از دین، پای همه چیز این انقلاب میایستند؛ آن هم نه یک سال، نه دو سال، پنج نسل است که همه ایستادهاند که شما فقط در نسل سوم آنها امثال حججی ها را میبینید، با اراده قاطعتر، استواری شدیدتر و ثبات عقیده محکمتر حتی از نسلهای اول نهضت.
سیداحمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به انتصابش به امامت جمعه مشهد گفت: در مورد بنده مطالب زیاد است که طرح خیلی از اینها در نماز جمعه صلاح نیست زیرا این خطبهها به جای دو رکعت نماز است و من نمیخواهم این تریبون و منبر را در خدمت دفاع از خود قرار بدهم.
به روایت مهر، او افزود: آنچه فقط در این بین مهم است، این است که نماز جمعه مشهد از اول دوران خود یک آئین عبادی سیاسی قطعی، بدون وقفه، مستمر و باثبات بوده است. خداوند به شما مردم عزت بدهد زیرا این حقیقت کاملاً ملموس است که غیر از زائران که در این مراسم شرکت میکنند، از همشهریان ما نیز خیلیها هستند که پاتوق جمعههایشان همین نماز جمعه است و مردم این مراسم را گرامی میدارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نهی از منکر به عنوان وظیفه و تکلیف ذاتی امام جمعه اظهار کرد: برادران عزیز، خواهران گرامی، حداقل وظیفه امام جمعه نهی از منکر است. امام جمعه اولاً در برابر خدا و دوم در برابر مردم مسؤول است. امام جمعه تکلیف دارد اولاً حقوق خدا را در جامعه احیا کند و در مقام بعد، به احیای حقوق مردم در جامعه بپردازد.
وی افزود: حقوق پروردگار در جامعه هم با نهی از منکر محقق میشود تا با جریانهای ناهنجار که خواهان ترویج و اشاعه در جامعه هستند، مقابله شود. هر وضعی هم که میخواهد پیش بیاید. میخواهند فشار بیاورند، تخریب کنند، دشمنی کنند، بی آبرویی راه بیندازند، هر کار میخواهند بکنند. باید در برابر این ناهنجاریها تبیین صورت بگیرد.
علم الهدی مبارزه را ماهیت انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عزیزان من، این اسلحه که امام جمعه به آن تکیه میکند و خطبه میخواند، نشان از حقیقتی دارد که میگوید تا زمان تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) ما باید به مبارزه ادامه دهیم. اصلاً انقلاب ما از ابتدا با مبارزه شروع شد، مبارزه با نظام ستمشاهی. ما اول با پاسبان شاه مبارزه میکردیم، بعد به ساواکی دژخیم طاغوت رسیدیم و اکنون در برابر استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل ایستادهایم. نماز جمعه هم یک سنگر از همین مبارزه است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: اینجا مرد جنگ میخواهد تا کسی باشد در برابر تهاجمات دشمن بایستد. حالا ما بایستیم و تماشاچی باشیم؟ نخیر، این حرفها نیست. دنیا را به سرشان ریختهایم. خود آمریکا الان به سر اسرائیل ریخته است. این جور نیست ما بایستیم و فقط تماشا کنیم مردم غزه را تکه تکه کنند. نخیر، دنیا را به سرشان خراب میکنیم. این رسالت ماست. شغل اصلی ما مبارزه است. امام حسین (ع) به ما آموخت در مبارزه با دشمن مرز وجود ندارد و اگر خون ما را بریزند، اهل بیت ما را به اسارت ببرند، آبرویمان را ببرند و فحش بدهند، بازهم نباید دست برداریم.
وی تصریح کرد: برادران، خواهران، عزیزان من، اگر این انقلاب ۴۵ سال است پابرجا مانده به خاطر همین خطبههای نماز جمعه است. انقلاب فرانسه چه بود؟ انقلاب روسیه چه بود؟ اینها همه در مدت کوتاه یکسره مضمحل شدند، استخوانهای مارکسیسم درهم شکست و همه گفتمان آنها نابود شد اما ۴۵ سال میگذرد و این انقلاب استوارتر از قبل ایستاده است.
علم الهدی تأکید کرد: این نماز جمعه بوده که در ۴۵ سال اخیر، سیاست مردم را به دیانت ملت گره زده و مؤمنانی را که به نماز جمعه می آیند، به موازات مناسک معنوی با نکات روز و مطالب تبیینی آگاه کرده است. همینطور میشود که این مردم با انگیزه دفاع از دین، پای همه چیز این انقلاب میایستند؛ آن هم نه یک سال، نه دو سال، پنج نسل است که همه ایستادهاند که شما فقط در نسل سوم آنها امثال حججی ها را میبینید، با اراده قاطعتر، استواری شدیدتر و ثبات عقیده محکمتر حتی از نسلهای اول نهضت.