stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 28 July , 2024
  • کد خبر : 477044
  • 07 مرداد 1403 - 14:15
1

پوتین نسبت به پیامدهای استقرار موشک‌های آمریکایی در آلمان هشدار داد

پوتین نسبت به پیامدهای استقرار موشک‌های آمریکایی در آلمان هشدار داد

رئیس‌جمهور روسیه امروز – یکشنبه -گفت: اگر واشنگتن در آلمان تسلیحات مستقر کند، روسیه خود را از تعلیق خودخواسته استقرار موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد آزاد می‌داند.

قلم | qalamna.ir :

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور پوتین روز نیروی دریایی را به ارتش روسیه تبریک گفت و بهترین آرزوهای خود را برای کشتی‌های خارجی که از سن پترزبورگ بازدید می‌کنند، ابراز کرد. در این جشن ملی از ملوانان واحدهای نیروی دریایی روسیه و بازوهای تخصصی آن تجلیل می‌شود و هر ساله در آخرین یکشنبه ژوئیه جشن گرفته می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود تاکید کرد که روسیه به ساخت نیروی دریایی خود و توسعه سیستم‌های دفاع هوایی ادامه خواهد داد.

پوتین تاکید کرد: اگر آمریکا در آلمان سلاح مستقر کند، روسیه خود را از توقف خودخواسته استقرار موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد آزاد و رها در نظر می‌گیرد. او گفت که در صورت استقرار تسلیحات آمریکایی در آلمان، تاسیسات مهم روسیه در دسترس موشک‌های آمریکا با مدت زمان پرواز حدود ۱۰ دقیقه خواهد بود.

رژه دریایی امسال، با مشارکت کشتی‌های رزمی و قایق‌های توپ‌دار پیشرفته، یک زیردریایی و کشتی‌های بادبانی در رودخانه نوا در سن پترزبورگ به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه آغاز شده است.

پنتاگون در ۱۰ ژوئیه اعلام کرد که از سال ۲۰۲۶، ایالات متحده استقرار تسلیحات دوربرد را در آلمان به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی برای استقرار پایدار این سلاح‌ها در آینده آغاز خواهد کرد. این شامل SM-۶، Tomahawk و موشک‌های مافوق صوت توسعه‌ای است.

پوتین گفت: «اگر آمریکا چنین طرح‌هایی را اجرا کند، ما خود را از تعلیق یکجانبه‌ای که پیش از این در مورد استقرار تسلیحات ضربتی میان‌برد و کوتاه‌برد فرض شده بود، آزاد خواهیم دانست.»

پوتین گفت: «این از جمله شامل افزایش توانمندی‌های نیروهای ساحلی نیروی دریایی ما می‌شود.»

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که در صورت اجرایی شدن اقدامات آمریکا، «تأسیسات مهم دولتی و نظامی روسیه، مراکز اداری و صنعتی و زیرساخت‌های دفاعی ما در دسترس خواهد بود.»

پوتین همچنین اظهارات ایالات متحده در مورد برنامه‌های استقرار سلاح‌های هدفمند در آلمان را با دوران جنگ سرد مقایسه کرد.

رهبر کرملین تاکید کرد: «ما به افزایش پشتیبانی از نیروهای سطحی و زیردریایی، هوانوردی دریایی، تجهیز کشتی‌ها به سیستم‌های پیشرفته، نسل بعدی و مجتمع‌های موشکی مافوق صوت ادامه خواهیم داد.»

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.