stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 28 July , 2024
  • کد خبر : 477064
  • 07 مرداد 1403 - 18:24
1

واکنش‌ها به معاون اولی عارف

واکنش‌ها به معاون اولی عارف
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  محمدرضا عارف امروز رسما به سمت معاونت مسعود پزشکیان منصوب شد. اصلاح طلبان و فعالان سیاسی به این موضوع واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند. در ادامه برخی از مهم‌ترین این واکنش‌ها را می‌خوانید.
ظریف: عارف دانشمندی برجسته و سیاستمدار پرتجربه است
در همین راستا محمد جواد ظریف نوشت: بسیار خرسندم که دوست ۴۵ ساله و برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر رضا عارف، دانشمند برجسته و سیاستمدار پرتجربه، پاکدست و معتدل مسئولیت معاون اولی را پذیرفته‌اند. امروز در حضور ریاست محترم جمهوری جلسه بسیار خوبی با دکتر عارف و دکتر طیب نیا و دوستان دیگر داشتیم و آخرین تصمیمات شورای راهبری و دیگر تحولات را بررسی کردیم. ضمن عرض تبریک، برای جناب دکتر عارف در این مسئولیت جدید توفیق هرچه بیشتر را خواهانم.
احمدزیدآبادی هم در کانال تلگرامش نوشت: گویا انتخاب دکتر محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دکتر پزشکیان نهایی شده است.
بر خلاف تصور رایج در بین بسیاری از اصلاح‌طلبان، به نظر من آقای عارف از همۀ گزینه‌های ممکن برای تصدی معاون اولی، مناسب‌تر است!
واقعیت این است که آقای عارف، معمولاً در موضع‌گیری‌های کلامی آدمی محافظه‌کار و محتاط و دست به عصا بوده که دلایل مخصوص به خود را داشته است، اما به لحاظ کارنامۀ اجرایی چه در پست ریاست دانشگاه تهران، چه وزارت پست و تلگراف و تلفن و چه مقام معاون اولی دولت سید محمد خاتمی، کارنامۀ خوبی از خود به جا گذاشته و چهره‌ای زحمتکش و علمی و کم سر و صدا و بدون حاشیه به شمار می‌رود. از این جهت، کاملاً گزینۀ مناسبی برای معاون اولی دولتی با ماهیت و رویکرد دولت پزشکیان است. در این میان، گاف فرزندش هم قابل گذشت است!
در همین راستا عبدالله رمضان زاده نیر به این انتصاب واکنش نشان داد. 
رمضان زاده در توییتی نوشت: دکتر عارف را سالهاست که می‌شناسم. سیاستمداری واقع‌بین، تیزهوش، با افکار اصلاح طلبانه اما میانه‌رو در عمل و دارای قدرت مدیریت تعارض‌های موجود در ساختار دولت.
حافظه استثنایی او در یادآوری جزئیات مطروحه در مباحث و اخلاق نیک او در مدیریت تعارض‌ها در کشور موثر خواهد بود.
محمدعلی ابطحی هم نوشت: عارف بهترین انتخاب برای معاون اولی پزشکیان است. ‏قدرت اجرایی بی سروصدا و بالایی دارد. ‏از بن دندان اصلاح طلب است. ‏توانایی به کار گیری همه توان کشور، برای حل مشکلات مردم دارد.  ‏وزانت اداره دولت را دارد و به پزشکیان فرصت بیشتری می دهدکه بتواند برنامه های کلانش را برنامه ریزی کند. ‏به تجربه و خطا نیاز ندارد. ‏واقعا من وهمکارانش در طول این سالهای دوستی بر سعه صدر، بی توجهی به حواشی، باوربه مردم ، آرامش، داستن سواد علمی و فنی، و تیزهوشی ویژه اش می توانیم گواهی دهیم.
مازنی: با شناختی که از عارف دارم به شکل‌گیری دولت وفاق ملی امیدوارم
احمد مازنی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پی انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
انتصاب دکتر محمدرضا عارف به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور نخستین اقدام دکتر پزشکیان در معماری کابینه چهاردهم است.
با دانش، درایت، صبوری و نگاه علمی و باور به گفت‌وگوی ملی که در دکتر عارف سراغ دارم به شکل گیری دولت وفاق ملی امیدوارم.
پیام تبریک محمد مخبر به عارف
محمد مخبر، سرپرست سابق ریاست جمهوری در پیامی انتصاب محمد رضا عارف به سمت معاونت اول ریاست جمهوری را تبریک گفت.
رسایی: معرفی عارف پیام خوبی ندارد
نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس گفت: معرفی آقای عارف با وجود ویژگی‌های شخصیتی، از آنجا که سه سال از آقای پزشکیان مسن‌تر است، پیام خوبی ندارد. حمید رسایی نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتظار این بود رئیس جمهور محترم برای تحقق وعده‌هایی که داده‌اند، از میان چهره‌های همسو با خودش، معاون اولی چابک و پرانرژی معرفی کنند. معرفی آقای عارف با وجود ویژگی‌های شخصیتی، از آنجا که سه سال از آقای پزشکیان مسن‌تر است، پیام خوبی ندارد. امیدوارم کابینه کاری، جوان و پرانگیزه معرفی شود.
محمود صادقی: انتصاب عارف نشان داد فهرست‌های منتشر شده در روز‌های اخیر، چقدر از واقعیت دور بود
محمود صادقی فعال سیاسی اصلاح طلب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول، در کنار همه محاسنی که دارد نشان داد فهرست‌هایی که در روز‌های اخیر منتشر می‌شد، چقدر از واقعیت دور بود.
امید است عقلانیتی که در پشت اولین انتصاب نهفته است در انتخاب‌های دیگر اعضای کابینه هم جلوه‌گر شود.
رئیس جمهور با معاون اول باید دوست باشد
حمیدرضا جلایی‌پور جامعه‌شناس و فعال سیاسی، در یادداشتی برای راهبرد نوشت: «مسعود پزشکیان یک شخصیت سیاسی مردمی است. او در اداره بوروکراتیک هیئت دولت و ریاست‌جمهوری به یک شخصیت بوروکرات برجسته و صاحب تجربه نیاز داشت. محمدرضا عارف چنین شخصیتی است.
دکتر عارف در پست سیاسی فراکسیون مجلس دهم موفق ظاهر نشد؛ اما او در پست‌های مهم بروکراتیکی چون ریاست دانشگاه تهران، وزارت مخابرات و معاون اولی دولت خاتمی موفق ظاهر شده است.
دولت پزشکیان وعده تعامل و توافق‌سازی داده است، چنین وعده‌ای به حاملان و افراد توافق‌ساز نیاز دارد. عارف چنین شخصیتی است؛ چون هم هم طبع تعاملی-یزدی دارد و از آن مهمتر، هم مورد وثوق پزشکیان، هم رهبری و هم اصلاح‌طلبان و خاتمی است.
رئیس‌جمهور با معاون اولش شایسته است دوست و همکار دیرین هم باشند و خوشبختانه عارف چنین نسبتی با پزشکیان دارد. با هم در دولت‌ها و مجالس قبل سابقه همکاری و رفاقت داشته‌اند. این دوستی در اداره بهتر امور موثر است.
بنا به چهار دلیل فوق، فکر می‌کنم پزشکیان تصمیم شایسته‌ای درباره عارف به‌عنوان معاون اولش گرفته است. امید که در راه تحقق وعده‌هایش به مردم موفق باشد.»

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.