stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 3 August , 2024
  • کد خبر : 477337
  • 13 مرداد 1403 - 14:14
0

اهداف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه چه بود؟

اهداف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه چه بود؟

دیپلمات پیشین کشورمان معتقد است هدف اصلی رژیم صهیونیستی از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس درگیر کردن یا فراگیر کردن گسترش جنگ در منطقه است با توجه به این که بعد از گذشت ۱۰ ماه هنوز به اهدافش نرسیده است.

قلم | qalamna.ir :

شهید اسماعیل هنیه از رهبران برجسته و مبارزان با سابقه مقاومت اسلامی فلسطین بود که در طول تمام سال‌های مبارزه و مجاهدت، ارزشمندترین دارایی خود را در راه آرمان فلسطین، آزادی قدس و مبارزه با صهیونیست‌ها تقدیم کرد.

رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی، بامداد ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران ترور و به شهادت رساند. او از رهبران محبوب مقاومت بود، پس از عملیات طوفان‌الاقصی به چهره‌ای شناخته‌شده‌تر در سطح جهان تبدیل شد. رژیم صهیونیستی پیشتر او را در لیست ترور قرار داده بود.

هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تهران حضور داشت که بامداد چهارشنبه هفته گذشته در محل اقامت خود آروز و به شهادت رسید. 

اهداف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه چه بود؟
حضور شهید هنیه در مراسم تحلیف پزشکیان

گروه‌های مقاومت اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن هنیه را محکوم کرده و تاکید کردند که قطعا مقاومت قوی‌تر از گذشته با این رژیم مقابله کرده و پاسخ سختی به آن خو اهد داد.

«سید علی سقائیان» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران اظهار داشت: در رابطه با هدف و نیت رژیم صهیونیستی از این ترور آن هم درست بعد از برنامه بسیار خوب مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان، جای سوال اینجاست که چرا رژیم صهیونیستی در تهران دست به چنین جنایتی زده است؟

وی افزود: اسماعیل هنیه از مبارزین قدیمی در راه آزادی فلسطین بود و تعداد زیادی از بستگان نزدیک و خانواده وی نیز در این راه شهید شدند، بارها برای آزادی قدس و فلسطین از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد و آرزو داشت در راه آزادی فلسطین شهید شود.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین یادآور شد: از سال  ۱۹۴۸ که اشغالگری رژیم صهیونیستی آغاز شد تا به امروز شهید هنیه از دوران جوانی در تلاش برای مبارزه و مقابله با اشغالگری بود تا این که به دست دشمن غدار صهیونیستی به درجه شهادت نائل آمد.

سقائیان ادامه داد: طبیعی است رژیم صهیونیستی بعد از هفت اکتبر و ضرباتی که از جنبش حماس دریافت کرد، با گذشت بیش از ۱۰ ماه کشتار وحشیانه و جنایت جنگی که سربازان این رژیم علیه فلسطینیان انجام دادند، انجام چنین اقداماتی و ترور مبارزان فلسطینی نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی است که به نوعی بنگاه آدم کشی را به راه انداخته است.

اهداف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه چه بود؟
عملیات طوفان‌القصی

وی در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی رژیم صهیونیستی درگیر کردن یا فراگیر کردن گسترش جنگ در منطقه است با توجه به این که از طریق نبرد غیر متقارن توسط حماس شکست سختی خورد و به اهداف بالاتر خود دست نیافت.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: نتانیاهو در پی سفری که به آمریکا داشت با انتقادات زیادی رو به رو شد علی رغم این که بایدن، هریس و ترامپ از او حمایت کردند، اما نتوانست فشار سیاسی داخلی را کم کند.

اهداف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه چه بود؟
تظاهرات ضد صهیونیستی همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کاخ سفید

سقائیان همچنین بیان کرد: این در حالی است که جنبش حماس در چند مسیر در حال تلاش برای به نتیجه رساندن اهدافش است و ضربات سنگینی را تاکنون به ارتش اسرائیل وارد کرده است.

سفیر سابق کشورمان در ارمنستان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی این ترور را در تهران انجام داد تا ایران را درگیر بحران کند و با توجه به این که دولت جدید روی کار آمده مشکلاتی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: قطعا حق انتقام برای ایران محفوظ است، اما در این شرایط به نظرم نباید وارد بازی کثیف نتانیاهو که شکست خورده است، شویم.

این دیپلمات پیشین کشورمان در پایان گفت: همان طور که بارها رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی در انتهای مسیر زندگی نامشروعش قرار دارد، اشغالگری حتما پایان می‌یابد و فقط از طریق مقاومت است که می‌توان به نتیجه رسید و شهدای مقاومت فلسطینی هم این موضوع را اثبات کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.