stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 19 August , 2024
  • کد خبر : 478068
  • 29 مرداد 1403 - 14:15
0

پزشکیان و عارف مالک اشتر زمان هستند

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک نماینده مجلس گفت: وزرا باید به وظایف و مسئولیت‌های دستگاه خود آشنا باشند، از سوی دیگر وزرا باید پله پله مراحل را طی کرده باشند و آسانسوری بالا نیامده باشند، همچنین دانش کافی برای مقابله با چالش‌های دستگاه مربوط به خود را داشته باشند که وزیر پیشنهادی دادگستری دارای این ویژگی‌ها است.
ایلنا، فتح‌الله توسلی  در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: طی چند ماه گذشته استفاده از نهج‌البلاغه وارد ادبیات سیاسی کشور شده و توسط عالی‌ترین مقام بعد از رهبر معظم انقلاب در مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است که این اقدام را به فال نیک می‌گیرم.
وی با اشاره به فرازهایی از نهج‌البلاغه بیان کرد: حضرت امیر در نامه‌ای به مالک اشتر نوشتند که باید برگزیده‌ترین وزیران تو کسانی باشند که سخن حق بر زبان آورند، هرچند تلخ باشد و در کارهایی که خداوند بر دوستانش نمی‌پسندد کمتر تو را یاری کنند، هرچند این سخنان و کارها تو را نا خوشاید، ‌ای مالک در کار کارگزارانت بنگر و پس از آزمایش به کارشان گمار، بدترین وزرای تو، وزیری است که پیش از تو وزیر اشرار بوده و در گناه‌هانشان شرکت کرده است، چنین کسانی نباید از محرمان تو باشند که اینان یاران اهل گناه و برادران اهل ستم هستند.
این نماینده مجلس دوازدهم خطاب به پزشکیان و عارف گفت: امروز شما همان مالک هستید و به امر ولی، کسانی را انتخاب کنید که تا بن دندان به نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند و حاضر باشند به خاطر دفاع از نظام و انقلاب هزینه بدهند و نه هزینه بتراشند.
وی بیان کرد: قطعا مجلس به فردی که معتقد است جمهوریت نظام به ایستگاه آخر رسیده نه می‌تواند رای دهد و نه چنین شخصیتی می‌تواند به شما کمک کند. نمایندگان محترم ملت معتقد هستند وزیری که انتخابات سالم کشور را بی‌محتوا، فرمایشی و مهندسی شده می‌داند، نمی‌تواند در کنار مالک برای علی بجنگد و در صفین انقلاب مقابل قرآن‌های سر به نیزه شده توطئه‌ها و خدعه‌ها مقابل علی خواهد ایستاد.
این نماینده با طرح این پرسش که ما از وزرا چه انتظاری داریم تاکید کرد: وزرا باید به وظایف و مسئولیت‌های دستگاه خود آشنا باشند، از سوی دیگر وزرا باید پله پله مراحل را طی کرده باشند و آسانسوری بالا نیامده باشند، همچنین دانش کافی برای مقابله با چالش‌های دستگاه مربوط به خود را داشته باشند که وزیر پیشنهادی دادگستری دارای این ویژگی‌ها است.
وی با بیان اینکه آقای رحیمی با مسئولیت‌های حوزه وزارت دادگستری به خوبی آشنا است و تجربه مناسبی در این حوزه دارد، ادامه داد: وزرا باید با نمایندگان تعامل داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه وزیر دادگستری تنها وزیری است که نامش در قانون اساسی آمده، افزود: سیاست‌های کلی نظام در حوزه مجموعه قوه قضایی و وزارت دادگستری در اصلاح ساختار حقوقی و تضمین عدالت و همراه با سرعت و دقت تصریح کرده است که از آقای رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری انتظار می‌رود به این قانون به درستی عمل کند.
وی با بیان اینکه از وزرای دولت انتظار داریم به قوانین بالا دستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عمل کنند بر تعامل وزرا با نمایندگان تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر سیستم قضایی با انبوهی از پرونده‌ها مواجه است. از سوی دیگر نیروهای انسانی در سیستم قضایی کمترین حقوق را دریافت می‌کنند. قضات حداقل حقوق را دریافت می‌کنند که باید برای این موضوع فکری کرد. نمی‌توان از قاضی که به پرونده‌هایی چندصد میلیاردی رسیدگی می‌کند اما حقوق ۲۰ میلیونی دریافت می‌کند انتظار داشت که به درستی قضاوت کنند.توسلی با تاکید بر اینکه تعزیرات باید پاسخگوی نمایندگان و مردم باشد ادامه داد: آقای رحیمی برنامه‌های جالبی در حوزه بین‌المللی و مالکیت فکری دارند که باید این برنامه‌ها به درستی اجرایی شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.